Isnin, 14 Mac 2016

brownies bersama wardah


malam2 projek brownies dgn kakak wardah.. kakak bl tau mama nk buat kek ke mst die excited nak tolong.. kasi pecah kan telur pun jadi lah asal kan dapat die tolong..

aritu teringin nak mkn brownies ni so ke dapurlah kite...sambil buat sambil dok dukung si adik..almaklumlah si adik ni da mcm handbeg mahal mmg x le lepas...

nasib lah akak nye baik tolong mama... 


ok masa utk mencairkan butter dengan coklet..kaedah ni di namakan double boil.. 

campuran tepung, kok dan soda bikabornat..



taraaaa ini lah hasil bownies aku.. bakar malam2.. ms bakar tu tido kan bdk2 ni dl sedar2 dah pagi..hahah mmg x sempat lah nak mkn malam tu.. nasib lah oven aku ni jenis dah masak terus off..klu x mmg terbakar lah umah aku ...

eh pernah jadi tau aku masak air atas dapur dari malam sampai pagi x tutup.. air dari penuh terus kering..mmg terkejut beruk aku bangun2 tgk teko berasap ..tutp2 api tgk abis bocor teko aku tu..mmg la allah nak lindung keluarga aku..klu x mmg dah meletup aku rs ..

eh dok tulis2 ni mst nak minta resepi brownies kan.. hmmm klu korang rajin korang google je la ye..hihi aku mls lak nk taip byk2..sbb aku buat main tibai je x ikut sukatan..derhaka la nama nye...hehhe.. ok bye


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers