Rabu, 2 Mac 2016

resepi aiskrim sumi


sekarang ni tgh hebat viral pasal aiskrim sumi..hahha aku pun ape lg mmg x lepas peluang nak try gak.. memandangkan cuaca pun panas je sekarang mmg sesuai sgt lah kita buat aiskrim ni..

kalau ikutkan aiskrim malaysia ni dah lama da viral cuma kali ni dorang update kan dgn pelbagai perisa..igt lg dl ms kecik umah aku dekat dengan padang bola..tiap kali petang lepas bdk2 abis main bola berebut dorang dtg uma aku nak beli aiskrim..jiran sebelah time tu tgk laku aiskrim kitorang terus die pun ikut sama jual gak...

sekarang ni kalau aku buat aiskrim yg tukang perabiskan adalah wardah..itu pun aku sekat x bg die mkn byk sbb tkt demam.. adk dia baru je baik demam teruk..dalam uma tu tinggal dia j yg belum demam..so sebelum dia demam baik aku berjaga2 dulu..

ok jom kite tgk ape bahan2 utk buat aiskrim sumi

1. 1 tin susu pekat
2. 1 tin susu cair
3. 3 tin air kosong
4. sumi perlbagai colour..


campurkan susu dan air kemudian masak sebentar..
sementara tgu susu sejuk masukkan sumi ke dalam plastik aiskrim
dah sejuk bolehlah masukkan susu ke dalam plastik aiskrim
ikat plastik kuat2 supaya jgn bocor..
da siap ikat semua masuk dalam peti ais dan tgu keras
dah keras boleh lah masuk dalam mulut....







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers