Isnin, 9 Januari 2017

TAHUN BARU SEKOLAH BARU


dah masuk minggu ke2 sekolah baru nak update cerita pasal kakak wardah.. tahun 2017 kakak wardah dah berumur 6 tahun.. tahun ni aku tukarkan sekolah tadika dia.. x nak teruskan tadika lama..bukan sebab x bagus tp disebabkan jauh so aku amik keputusan utk tukar..


sekolahdia tahun ni dekat je dengan rumah..dari rumah dah boleh nampak hehhe..seberang jalan je..ha nampak tu gambar tu aku amik dr tingkap umah aku..senang nak pantau.. lg pun bila aku hanar wardah dekat sekolah ni dia nampak happy sangat2.. x macam sekolah sebelum ni..sampai kan pengasuh aku pun perasan perubahan dia...

selalu klu thn lepas bl aku tanya pasal sekolah mst dia x suka dan x semangat... pengasuh dia pn ada tegur gak nampak lain..tiap ari balik sekolah masam je muka..tp bl sekolah baru ni masuk sekolah pun happy je... harap sampai ke akhir tahun lah mcam ni...


ni masa first time jemput dia dkt sekolah.. aku jemput dia, bila dia nampak je aku terus jerit..mamaaaa..hahahah malu aku..siap dia lambai2 tunjuk dkt kawan dia... 



nampak tu muka happy..jarang sangat aku tangkap gambar dia seria mcm tu bl pergi sekolah...sekolah dia ni kalau ikutkan dari tahun lepas aku nak masukkan tapi sekolah tu cepat penuh... akhir tahun lepas aku dgn laki aku amik cuti semata2 nak daftarkan dia sekolah ni..punya lah takaut penuh hahaha..

alhamdulillah kitorang berpuas hati dengan cara cikgu tu explain kan.. lg pun sekolah tu kebanyaakan nya bahasa dia gunakan adalah english..sesuai sangat lah dengan apa yg wardah nak..sbb dia selalu ckp nak sekolah english..bila aku ckp nk masukkan sekolah ni dia suka giler...



hari kedua hantar dia ke sekolah mcm biasa tp dia ckp gigi dia dah goyang..dok pujuk aku suh bawa pergi hospital cabut...kebetulan papa dia dapat masuk keje lambat so kitorang pun bawalah dia g klinik cahaya suria dgn area pudu tu..haa dia ckp hanya 1 batang gigi je yg goyang..sekali tu bila doktor cek 2 batang yg goyang.. haaa amik ko aritu 2 batang gigi terus doktor cabut..



tapi nasib lah wardah ni jenis kuat..bila doktor cabut gigi dia, dia rileks je x nangis..siap boleh ikut mama n papa g beli brg dkt maidin sebelah lg... bila doktor ckp lepas je cabut mkn aiskrim terus dia banyak kali igtkan kitorang doktor ckp suruh makan aiskrim..mmg suka lah dia bila dpt mkn aiskrim..hahahaha



haa nampak tu muka lepas cabut gigi ... steady je,..lepasni makan gula2 banyak2 ye hehhe...
 baru 2 ari sekolah dah 2 btg gigi kene cabut..klu sebulan x tau la mcm ne hahha...boleh lak ckp mcm tu..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers