Selasa, 25 September 2012

Mari - mari saya mau cerite...( comeron highlands )


opssssss... awal2 nk gtau ni sebenarnyer story ni da tersimpan lm kat draf tp masa utk update je xde..so disebabkan arini sy rasa agak tidak bz,  godek2 draf tgk ada lak cite yg belum di kongsi...ape lg, mula la tangan ni rajin menaip semula..
kalau nk ikut kan aku g cameron aritu ms ujung bln 6 sebab kitorang ada buat bengkel di sana..so alang2 berbengkel kitorang pun berjalan2 la sekali..mane masa yg ada tu la kitorang merayau.. tempat yg dituju ms tu adalah ladang strowberi..kitoran bkn nk masuk sgt pun petik cume nk bergambar jer yg lebih.. da la masuk mahal tau..x boleh main masuk jer sesuka ati..klu nk masuk kene bawa baku 1 utk 2 orang n kene petik..kalau saja2 masuk jgn harap la..so kitorang kene amik 3 bakul la sbb yg masuk nyer 6 org.. tp masa nk bayar cume 2 bakul jer 1 bakul lg kitorang letak semula kat tempat asal diam2..haaa bijak x kitorang..hahaha.. 










lepas petik stoberi kitorang g mkn stoberi cokelet lak..1 set stoberi sekali dgn cokelat harga nyer seingat aku RM12 kot..stoberi 6 / 9 biji kot..mane cukup..so kiotang basuh stoberi yg kitorang petik td n ngap terus masuk mulut..haaaa bijak2...ada lebih bawa masuk hotel n sambung makan...







lepas da isi perut ngan stoberi kitorang ke MARDI lak tgk bunga- bungaan..haaa sape yg minah2 n mamat bunga tu boleh la dtg kat situ..mcm2 bunga n pokok ada kat situ.. so aku ape lg, da kate hantu kamera so mane2 gambar comfirm ada gambar aku punyer...so jgn la korang tension2 tgk gambar aku yer....

























haa abis posing sume boleh balik hotel utk tidur yer..hihihi penat berjalan bkn penat berbengkel... tp sebelum blk hotel singgah kedai jap perkena roti canai n laksa.... ada org belanja so ape lg,,cepat2 la ngapppp!!!!!

ok nk sambung story lg, kitorang sempat gak singgah ke ladang teh boh.. perghhh jalan mmg takut je aku tgk..da la jalan sempit ngan curam nyer lg..camne la diorang boleh bawa kerete naik atas tu yer..tp bl da naik atas mmg berbaloi la sbb tgk permandangan mmg lawa sangat..damai gituuuuu....so pada kwn2 aku yg giler kan teh mmg diorang shoping sakan la time tu..shoping teh je pun..hahaha..aku bkn peminat teh so aku xde la nk shoping sangat.. beli pun teh serbuk yang paket kecik2 kongsi ngan si mat apis..hihihi....


















habis posing kat ladang teh kitorang gerak g tempat org jual cactus lak.. ni gara2 si flora la die nk sgt cari pokok cactus so ngan aku2 sekali terjebak beli pokok cactus tu..aku sempat beli 6 pasu dan sekarang tgl 5 pasu jer sbb 1 pasu lagi pokok die da layu..waaaaaa uma i xde cahaya matahari masuk laa.. tu x hidup  ( berbaloi x alasan aku ni ??? )











ok ni ajer cite dari aku..panjang lebar x aku bercerite..hahaha..time ngah free leh la aku bercerite klu bz jgn harap nk ngadap blog ni.. ok nnt kite jumpa utk cerite lain lak yer..
adiozzzz



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers