Jumaat, 14 September 2012

sumpah seranah khas utk " makcik pembelit" ...


hai semua..rasa mcm da lama x berblog..kerja banyak so x dpt nk singgah ngadap blog
so sementara tgh rehat hari jumaat ni dpt la jenguk2 jap kat blog ni
byk gak cerita nk taip kat sini tp kne pilih dl ar
tp sekarang ni cume nk kongsi kan rasa x puas hati n sakit hati kat org yg x bertanggung jawab yg suke2 hati nk kaut keuntungan jer
aku mmg bengang tahap cipan betul.. benda ni berlaku kat family aku
ada lah org ni.. hmm aku label kan die sebagai " makcik pembelit " je la yer.. klu ikut kan ayah aku ckp die ni ada la kne mengene dgn kitorang kire sedara la tp yg aku x puas ati nyer sedara2 pun tp dlm diam die sebenar nyer da membuat onar dlm family aku
korang bayang kan yer, makcik pembelit ni aku rasa baru join 1 kampeni lbh kurg mcm MLM..lepastu die boleh target mak n apak aku utk join diorang.. perghhhh mmg sakit ati la.. klu setakat nk join  melibatkan duit sikit xpe.. ini korang bayangkan jumlah lbh kurang RM6000..... kalau korang, korang sanggup x nk masuk??
aku x tau la ape janji2 manis yg die da taburkan kat mak n apak aku sampai dorang boleh terjerumus sekali.. kitorang adik beradik mmg hangin n mengamuk giler sbb tbe2 ajer mak aku boleh berubah sekelip mate n da join masuk.. RM6000 utk org tua yg da berpencen.. korang rasa ape korang pk??? 
aku cume ckp kat makcik pembelit tu die mmg seorang yg BODOH n salah target org.. klu ye pun nk promot masuk pn jgn lah pilih org tua, pilih la org muda ke yg berkerja ke..ni x.. ape la kudrat org tua yg da berpencen.. pastu habis duit simpanan da dikeluarkan kerana janji2 manis org tu..
sampai kan mak aku sanggup minta barang kemas yg dia amanahkan kat aku simpan utk bg kat makcik pembelit.. tujuan die, makcik pembelit tu kate utk pelaburan.. BENGONG.. BANGANG... mmg sakit hati.. puas aku n adik beradik aku pujuk ckp jgn percaya ngan org tu tp nk buat mcm mane mak aku da bayar RM4000 ++++ kat org tu n tgl baki lg nk bayar..
Ya ALLAH sakit sgt ati ni n frust giler bl dpt tau... sedara sendiri boleh buat mcm tu...
semalam mak aku tepon aku ckp nk barang kemas tu lg..die nk timbang utk bayar zakat lak.. aku dr situ da dapat target ni mst makcik pembelit tu punyer kerja pakse mak aku lg ni.. aku ckp kat mak aku, xpe lah biar aku jer yg tolong timbang kan.. tp mak aku cakap x pe die nk g timbang kat tempat makcik pembelit tu sbb kat sana x tipu.. aku cakap kat mana?? kat damansara ke?? ape lak beze nyer timbang sana n tempat zakat ni rasa nyer sama jer... so dr situ aku mmg da dpt tangkap da...aku ckp kat mak aku boleh, aku boleh bg tp suruh makcik pembelit tu dtg sendiri kat uma aku n jumpa aku sendiri.. mak aku ckp ok n nnt die akan terang kan kat aku pasal ni semua.. aku ckp x ya nk terang kan sbb benda yang die join ni da lama die tu je yg baru join ..so tu yg excited sgt....
aku terus coll akak aku n suh die n laki die dtg uma aku mlm semalam n mmg kitorang nk maki betul2 kat die... mlm semalam mmg betul2 die kene dgn kitorang...
bayang kan la...die boleh taburkan janji kat mak aku, org yg join benda ni da 40 kali g umrah.. perghhhhhh..terel tu... 40 kali g umrah.... kalah lah aku sbb x pernah g umrah...lepastu boleh dpt bonus, duit arghhh mcm2 lagi la.. aku yg dengar ni pn boleh tergelak... 
dengan mak n apak aku boleh la die tipu tp sekali kene dgn kitorang terus berpusing... bl turn abg ipar aku bercakap n speaking pastu terang kan 1 persatu mmg dorang mati akal.. siap x dpt nk jawab n nk bawa kiotarang jumpa pengasas nyer yg konon nyer dia katakan hajah ...... 
lepastu die kate duit yg mak aku bagi tu bkn nyer pelaburan tp perniagaan.. what??? perniagaan??? perniagaan ape sampai mcm tu..lepas tu mak aku nk kne pergi cari org utk pasti kan kau dpt bonus tu??? waaa mmg sakit hati betul... die ckp sbg anak2 kne support mak n apak biar kan diorang buat benda ni.. bengong.. baik aku support mak aku g kuliah agama la dr support ikut ko ke hulu ke hilir.. lepas tu minta aku bg no tepon kawan2 aku kat die.. mmg kne tengking la dgn aku..apesal lak nk babit kan aku..ko yg join ko la sendiri cari.. 
aku rasa perjumpaan semalam mmg berbaloi sbb berdas2 peluru kami adik beradik bg kat die.. selama ni die igt kitorang adik beradik buat bese2 jer n igt mentaliti rendah mcm die nk join benda2 ni...
it's ok klu nk join MLM ni aku x kisah tp knp target mak bapak aku yg dah tua yg da berpencen n kite sendiri tau mcm mane keupayaan diorang utk cari downline2 tu... makcik pembelit tu gtau xpe die sanggup sama2 bawa mak aku g cari org utk join.. aku ckp kat die ok..saya nk awak pasti kan mak saya dpt blk wang yg die laburkan semua tu n kalau x dpt n berlaku ape2 kat diorang mmg saya akan cari korang semua... terus diam.. lepas tu die g belit2 lak ckp, kite bkn melabur jer dgn kampeni ni sbb die pn ada jual barang kesihatan juga.. xkn kite x suke tgk mak bapak kite sihat dgn memakai tilam n air yg bersih.. bengong nampak sgt ko x geti nk pastikan jaminan dgn ayat aku td terus g pada kesihatan pulak.. hellooooo... kalau nk ckp bab kesihatan kitorang adik beradik x perlu la nk beli barang2 kau tu.. baik aku pergi belikan barang AL- JABAR tu... x pun GINTEL... lg berkualiti n berbaloi kalau nk kua kan duit RM6000 tu pd barang ko.. ini tilam nipis harapkan pakai letrik..buat melambung bil jer... pastu cakap boleh cegah kanser.... perghhhh pandai betul belit...
mmg tension betul tau..kitorang adik beradik mati2 pertahan kan mak bapak kitorang tp org luar sibuk nk menghancurkan.. last sekali nk x nk aku terpakse serahkan jer barang kemas mak aku tu.. n aku x tau la ape jadi lepas ni..sbb semua simpanan die habis dikeluarkan utk join bendalah tu...
sakit ati tau..sedih...rasa mcm mak kite x percaya kan kite lbh percaya kan org luar yg konon nyer sedara mara... mmg terkilan sangat2...sampai kan nk tidur malam pun x lene sbb aku dok pikir jer ape yg akan terjadi nnt.. abg ipar aku ckp, xyah la nk pening2 kpala lg, kite sebagai ank da puas bg nasihat n pujuk tp diorang x nk dengar..so xperlu nk rasa bersalah klu jadi ape2 nnt...
hmmm aku harap sgt makcik pembelit tu akan rasa marah, bersalah, bengang kat kitorang adik beradik.. biar die tahu yang die betul2 dah salah cari org utk diperbodohkan..mmg kne sekolah balik la dgn kitorang..dan aku rasa makcik pembelit ni belajar takat mane jer berbanding kitorang yg die igt sng2 boleh tipu....mmg salah org lah ko.. n utk pengetahuan ko, aku mmg x kenal pun ko bl bapak aku cakap ko tu sedara dgn aku... kalau betul sedara, ko akan tolong sedara ko bkn nyer MENJAHANAM kan...


huh lega rasa nyer dpt luah kat sini.. so pada korang2 semua sori la kalau aku ter emosi yer..sbb benda2 ni mmg buat aku betul2 hangin... n korang rasa, korang dpt tangkap x kampeni ape yg aku maksudkan tu... die ada jual brg kemas n kesihatan.....

8 ulasan:

  1. sama la dengan mak lin kena... zhulian kan... tempat pun sama kt damansara... hajah pun sama... benda ni leceh nak kena cari orang... passtu paksa2. muka tebal kena suruh orang masuk... last2 duduk je rumah... :)

    BalasPadam
  2. tu la benda tu da lama org tau tp si makcik pembelit ni beriye2 benar tegakkan benda ni boleh dpt sampai beribu2 n kite ni x paham konsep yg diorang bawa ni.. saya n husband da tau benda ni 10 thn yg lepas n kerete yg diorang park kat depan kedai die tu sampai sekarang sama jer ..tujuan letak kerete mewah tu nk mengkaburkan mate org2 yg join.. ada sorang kawan husband tu sanggup masuk 15 ribu sekali x jadi ape...

    BalasPadam
  3. zhulian ni. hati-hati. jangan cepat dikaburi janji-janji yang belum pasti. saya dah terkena

    BalasPadam
  4. sampai berhenti kerja. memang dapat kereta seperti yang dijanjikan tapi selepas beberapa tahun, perniagaan makin merosot dengan macam-macam qualification yang kena fulfill setiap bulan. simpanan langsung habis. akhirnya terpaksa kerja semula. beratus ribu dah habis. jangan sesekali libatkan diri

    BalasPadam
  5. sy x tahu nak ckp apa tp bg saya ada kebaikan n ada keburukan join MLM ni.

    BalasPadam
  6. "sampai berhenti kerja. memang dapat kereta seperti yang dijanjikan tapi selepas beberapa tahun, perniagaan makin merosot dengan macam-macam qualification yang kena fulfill setiap bulan. simpanan langsung habis. akhirnya terpaksa kerja semula. beratus ribu dah habis. jangan sesekali libatkan diri"


    klu betul perniagaan merosok kenapa sampai sekarang syarikat masih bertahan n mejoriti usahawan orang melayu dan hajjah itu saya kenal dia adalah antara usahawan wanita pertama bumiputra yg namanya tersenarai dalam perniagaan MLM n syarikat zhulian adalah pelabur no 1 dalam saham tabung haji n hajjah itu adalah seorang dermawan dan membuka sek tahfiz di melaka dengan hasil perniagaan zhulian yg anda2 semua gunakan itu....

    BalasPadam

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers