Selasa, 5 Ogos 2014

mood kerja ke laut @ Selamat Hari Raya



selamat pagi semua..pagi2 ni mood nak g keje mmg hilang sbb dah bercuti lama sangat kan.. arini baru start keje semula kalau nak ikutkan mmg aku nak sambung je cuti arini sbb en.suami masih bercuti lg tp memandangkan kerja yg tertangguh terpaksa la buka mata luas2 bangun pagi td..huhuhu

so amacam raya korang tahun ni?? aku biasa2 je sbb 1st raya tu en.suami kerja..so beraya lah aku ngan family aku..tu pun sekejap je sbb tghari tu dorang dah nak gerak balik kampung ayah aku.. x dapat aku nk join balik kampung sekali sbb kesian nak tinggalkan en.suami sorang2 kat uma ( baik x isteri die ni ??? )

so beraya lah aku kat KL sampai raya ke4.. raya ke 5 baru lah en.suami cuti dan kitorang gerak balik ke kampung die...ddk lah kami selama 2 hari kat kampung tu..kalau ikutkan nak tido sehari je tp setelah penat mengacau dodol ( cewaahh saja je nak mention kitorang buat dodol ) kitorang pun extand lah 1 hari...nak2 pula si kecik wardah tu pun xnak balik KL sbb seronok jumpa kengkawan die..sampai kan mengiga panggil kawan die dalam tido... bila budak2 kecik kat kampung tu dah balik terus sayu je muke wardah siap ckp sian wardah..xde kawan dah.. alolololo ayat sedh nye...

hmm  gambar raya aku x upload lg sbb memory tertinggal kat uma..so ada masa nnt aku upload ye..tp sebelum tu korang tgk2 lah gambar yg sempat aku tepek kat sini ye...

selamat hari raya ikhlas dari family syayus

Photo: Anak mama da bersiap sedia nk kumpul duit raya...
ada ciri - ciri ustazah pilihan x


Photo: Ats permintaan bdk kecik bertudung purple.. nak amik gambar dgb nenek n makude ... #sepupu #wardah
mak aku pun nak berselfie gak..ahaks!!!

penat beraya... cas tenaga dl ye

raya ke - 4 aritu saja je lah rajin2 kan diri buat makan2..alaa x panggil ramai pun cume panggil family aku n akak asben aku..pastu panggil lah kawan2 en.suami..nampak lah ada gak tetamu nak dtg uma aku ni..kalau x sian kitorang xde tetamu langsung huhuhu ( mana x nye uma dok tutup je xde org hihih ) ..

so aritu aku masakkan utk tetamu aku sup tulang ..pastu buat nasi impit n mee hun.. en.suami lak g lah mencari sate..last2 sate station je yg ada..nak x nak amik jelah..tp tension gak sebab harga mahal nak mam....  dah ar x sedap.. pasni mmg aku reject abis sate station..

Photo: Dr td dok melayan tetamu dtg.. moh moh dtg beraya...
menu 

wardah suke sangat lah time ni sbb ada budak2 dtg sekali kan.. boleh lah die berkawan..sampaikan aku bg die mkn pun die xnk sbb nak main ngan kawan... hishhh kemaruk kawan betul lah anak aku  ni...


ok kat bawah ni gambar2 aku masa ada kat kampung en.suami.. best sangat sbb nak mkn buah main petik je kat pokok.. nak air kelapa ckp je kat en.suami terus di jolok nye kelapa tu..sedap air fresh2 masuk dalam tekak..perghhhhhh.. wardah yg x pernah berkubang ngan tanah pn seronok gak..sampai kan hangin aku tgk baju seluar die semua legam2 jadi nye..xpe bg can kat die nak main.. sampai KL nnt xde can nak main semua tu...

Photo: Suasana kampung... #kacaudodol #gulaimaman #kaitkelapa #happy
kacau dodol woiii nak raya

Photo: Tu die dok kopek kelapa nak buat dodol ...
en.suami kene dera ngan nenek die dok upas kelapa huwawawaw

so ari ahad pagi2 kitorang dah gerak balik ke KL..nasib jln x jem cpt gak lah sampai uma..balik2 je terus sambung tido balik..ada budak tu sampai pening kepala ar dok pk mana nak cari kawan2 die lepas ni.. hihihi sibuk dok ckp mana kawan.. mana kawan...

hishhh nak tdo pun siap dok pk ke dik oiiii.. pening sangat laa kepala tu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers