Selasa, 4 Disember 2012

makan seafood di bagan lalang


ok meh nk sambung cerite pasal g zoo negara semalam..kalau nk bace leh klik kat link Zoo Negara  ni ye..lepas g zoo negara tu en.suami ajak  mkn kat seafood..tp sebelum tu singgah dl kat nilai..konon nyer en.suami nk g tgk kedai kerete kat sana..tp ape yg di cari nye x jumpa..aku mcm bese la cuci mate tgk kain langsir..cantik2 lak aku tgk..dl masa nk kawen selalu gak la g nilai ni cari barang hiasan hantaran..tp kalau di pikir blk sama je barang yg di jual kat kl ngan nilai ni...harga pn beze sikit je tp kalau nk byk pilihan mmg nilai la tempat yg patut di tuju..

gambar kat nilai hihhi

masa nak g bagan lalang tu ntah mcm ne en.suami g ikut jalan lama..so paham2 je la jalan nye yer..wardah time tu xnk tido dok main2 je ngan aku..aku dlm ati dok cakap budak ni ada gak yg muntah jap lg sbb tgk jalan die mcm pusing2 sikit..x lama lepas tu betul die muntah..abis 1 baju kene muntah ngan baju2 aku sekali...da jenuh nk mencuci muntah tu..nasib la aku ada bawa baju spare wardah kalau x mau berbogel mcm tu je la die... lepas muntah tu baru la die nak tido tu pun sebelum tido sempat lg die "membuang"... da kene cari shell nk mencuci... lepas tu baru la die tido sampai la kitorang sampai kat bagan lalang tu...






time kitorang sampai tu da nak petang..tgk ramai family dok berkhelah kat situ..siap pasang khemah lg tu..seronok je tgk..igt nk turun main kat pantai dl sebelum mkn tp x g pun sbb tgk cuace mcm nk gelap je..lg pun en.suami x bg huhuhu.. so terus kitorang g cari kedai makan kat hujung2 tu..sambil2 tu sempa la tangkap gambar permandangan kat situ...






time tu kitorang pilih byk gak menu utk di makan..padahal yg nk mkn 2 org je...x termasuk si kecik tu yer sbb die main2 je mkn.. aku oder pepahat, ikan pari, ikan kerapu, ketam, udang, kailan ikan masin n 3 jenis air....mewah giler kan mkn...hahah nasib la kali ni kitorang dpt abis kan semua makanan tu so xde la membazir sgt..wardah time tu keje dok kacau org mkn jer..die g kat meja org lain pastu lari2 je...konon org nak main2 ngan die la tu..perasan...org lapar la xde ms nk main2..hihihi...so aku bg la die main ngan cat sambil2 tu dok suap makanan kat dia...camne main ngan cat tu yer???? hihihi die dok main kejar2 la ngan cat tu...





air laici utk aku n en.suami

ni air utk wardah fresh oren suam

udang masak butter
kailan ikan masin
ketam masak masam manis
ni la pepahat..eh betul ke..sedap gak ni

ni menu yg kitorang makan
tukang makan


gambar ikan pari n ikan kerapu x sempat nk amik sbb time tu aku merajuk ngan en.suami sbb aku minta die amik gambar tp die xnk..terus hilang mood nk mkn..hihihihi ( ngengada x???) bl die tgk aku diam je terus die pujuk tanya kenapa ni...alahaiiii terus x jadi nk merajuk...tp aku wat nada ngada2 ckp papa xnk amik gambar.... terus die ckp haa meh la cepat tangkap gambar..hihihi ooooo sangat mengada2 kan isteri die ni... mmg la die amik gambar tp aku x puas hati sbb die main tangkap muat je ms amik gambar tu..geram aku..sume gambar gegar n kepala separuh je...nampak sgt mcm x ikhlas amik..huhuhu



muke merajuk time nk amik gambar hihiih

ni la gambar yg die amik tu..huh!!!!!


lepas abis makan wardah dok ckp jom balik..waaa pandai nye die... tp sebelum blk tu aku amik gambar dl gune kamera henpon..waaa cantik lak bila tangkap gambar gune henpon experia ni tau.. tgk la hasil nyer..... eh..eh... mst korang dok tertanye2 bp yg kitorang kene bayar makan kat situ kan..x silap aku aritu en.suami bayar jumlah semua dekat RM90++ kot..waa xde la mahal sgt kot kire berbaloi la gak mkn sbb ketam die besar n udang pn besar2...berbaloi.. baloi......









cantik kan??? cepat ckp cantik....... abis tu terus kitorang balik..time tu da pesan awa2 kat en.suami jgn ikut jalan ms kite dtg td takut si kecik tu muntah lg..dalam kerete wardah dok main2 ngan aku je sambil2 tu gelak bdekah2..waaa bkn main suke lg die..aku time tu da takut sbb heran nape la si kecik ni bkn main suke lg dok gelak2..suke sgt pk yg bukan2  agak nyer die hepi la tu sehari suntuk dpt berjalan ngan kitorang.. masa nk drive blk tu en.suami da ngantok sampai kan masa drive die nk tertidor aku dok risau je..cakap kat die boleh ke kalau x bg je la aku drive..tp die ckp boleh tahan lg..last2 die berhenti kat tepi jalan terus ckp nk tidur sbb ngantok sgt... lbh kurang setengah jam baru la die segar blk..huhhh aku time tu mmg x senang ddk ye la risau kan boleh ke x die ni nak drive..die ckp letih sbb seharian berjalan..last2 kul 11 malam baru la kitorang sampai kat uma... si kecik??? die tido langsung x sedar dari dalam kerete sampai la aku angkat naik atas uma..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers