Isnin, 3 Disember 2012

wardah lawat kawan - kawan --------> zoo negara


ok mcm bese cerite da basi tp nk gak update kat sini... aritu masa cuti deepavali  kitorang anak beranak melawat kawan2 wardah..hihihihi....kat mane??? kat zoo negara aje...kebetulan en.suami off day time tu...sebenarnyer da lama cadang nk g zoo negara ni tp masa je yg xde..sebelum ni pernah gak bawa wardah g zoo melaka tp masa tu die baru nk masuk setahun so x geti sgt nk tgk2 binatang tu... tp yg x best nyer ms g zoo melaka sepanjang perjalanan die tido jer..aku n en.suami je yg syok sendiri tgk binatang2 kat sana..
so sekarang die da 1 thn 9 bln kire kalau tunjuk binatang mst die excited punyer kan...masa ari khamis tu pagi2 lg da bangun sbb en.suami kate kene g awal takut sesak org ramai dtg.. tp awal x awal sgt la sbb sebelum nk g tu kitorang g bekpes dl kat mcd pastu sampai zoo da dekat pukul 11 lbh..konon nyer ckp kat en.suami nk bawa bekal la aku buat kan sandwich or nasi goreng je leh mkn2 kat dalam zoo tu tp semua tu angan2 kosong jer... aku suh en.suami beli kan sardin n roti tp die x beli..hmmm so mmg x berbekal la kitorang kat zoo tu..

budak kecik yg excited dpt ikut mama keluar jalan2

senyum ikhlas ke ni dik?

wardah da pandai buat aksi depan kamera....

tiap kali amik gambar mst buat2 mulut terbuka luas tanda gelak

mama suh buat mulut muncung time ni 
akhirnye dpt gak gambar 1 family
wardah cium papa
baru perasan kami bertiga berbaju biru time tu
ni gambar mama wardah...hihiih
btengok ape tu dik...
time ni kat mcd 
papa teman wardah main tp die xnk main pun...die tgk je budak2 lain  main kat situ
diri macam ni je dari dtg sampai nk blk


lepas mkn terus je gerak ke zoo negara..nasib masa sampai kul 11 tu x berapa nk jem sgt..mayb time tu org ramai blik kampung..yeee laa cuti panjang kan..x silap aku last aku pergi zoo negara ni dl masa aku kecik..time tu igt lagi pegi ngan mak n aik beradik lain siap bawa bekal mee hun.. time tu aku darjah lg..da lama tau..ni da besar panjang n ada anak baru nak jejak semula kaki kat sini..

macam bese la sesi spotcek 
abis semua barang dia keluarkan
keadaan kat luar panmas terik so kene sediakan topi
ceh...rileks je yer..da lama x naik stroleer ni ..sealu berjalan x bawa stroller
papa n wardah di depan pintu gerbang zoo negara
mama n wardah
rasa mcm x percaya je tgk die duduk elok je dlm stroler selalu xnk dok dlm ni



tiket nak masuk dalam zoo negara ni x silap aku arga RM20.00..tp ada lg satu arga RM25.00 tp tu termask sekali ngan pakej tgk rama2..di sebabkan kami x minat nk tgk rama2 so kitorang beli tiket yg arga RM20.00 tu je..jimat.... lg pun en.suami ckp x elok ar rama2 tu takut ada kuman..hihihi yeke??



kaunter pembelian tiket ada patung pangguin
kedai nk beli souvenir
kawasa lepas pintu masuk
sebelum nk berjalan2 minta en.suami amik pete takut sesat..hihihi
die pun sama nk tengok gak peta

selesai je tgk2 map terus kitorang jalan..igt kan nk naik bas yg diorang sediakan tu je tp nnt en.suami ckp x dpt nk amik gambar...so kitorang pn berjalan la...mule2 masa jalan tu wardah ok je excited tgk binatang2 yg ada kat situ.tme aku tunjuk siamang terus die ckp cat miaw!!!! erkkk dik tu bkn kucing laaa tu siamang.....bkn main tekun lg die tgk siamang tu bergayut2 ...

siamang = cat miaw

muke tekun tgk siamang
bergambar jap..mama je yg lebih2 pandang kamera
x pernah tgk kude yer dik????
burung kecik tp sangkar besar

tgk show tp sampai2 je show da abis huhuu

 pastu kitorang jalan2 lg cadang nye nak bawa wardah tgk ikan dl tp x sampai 30minit aku tolak stroler wardah tu aku tgk die tibe2 jadi macam ni.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
v



haaaa mcam ni la jadi nyer... camne nk berjalan tgk binatang kalau kawan die sendiri da tido dl..huhuhu nampak nye aku n en.suami je la yg tgk binatang....nak tau x die tido mmg betul2 x sedar punye... start dr kitorang nak g tgk ikan sampai la kitorang da nk blk..baru la die sedar dari tidur..time tu pn die mamai2 lg....hmmm x syok langsung la wardah ni..da 2x da g zoo asyik tido je lain kali xnk g lg la... last2 aku tangkap gambar binatang je xde nak posing2 sgt.... so korang tgk je la gambar2 yg aku tepek kat bawah ni yer.....

posing jap











eh..eh...sesat lak
baik punye silang kaki
Add caption








masa dlm zoo ni aku dok mencari harimau n singa je..ada dengar suara tp x jumpa2 gak....last2 ckp kat en.suami kite blk je la..masa nak blk baru la wardah bangun tido..ceh.. da nk blk baru bangun wat ape..mane ada binatang lg nk tunjuk pn..last2 ada patung binatang kat situ so aku suh la en.suami amik gambar..tp masa nk duduk kan wardah kat patung tu die nangis2 takut lak..terpakse la aku dukung n duduk sekali













lepas g jalan2 kat zoo negara tu en.suami ajak g makan seafood kat agan lalang..haaaa nnt aku upload gambar mkn2 kat bagan lalang tu yer..sekang ni ngah sakit perut nk cerite pn xde mood..k adiossss!!!!












Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers