Rabu, 23 April 2014

kinetic sand... pasir ajaib di masa kini


ok arini aku nak cite sikit pasal permainan baru wardah..rasa nye ramai yg tau pasal kinetic sand or lebih mudah kite panggil pasir ajaib...

betul ke ajaib?? hihi ajaib lah kalau budak2 kecik yang main.. pasir ni mmg bagus kalau kite bg anak2 kite main sbb di samping anak2 bermain die boleh belajar... dan 1 yang aku nak bg tau pasir ni buka seperti pasir2 yg ada kat laut tau..pasir ni struktur die halus dan senang nak bersih kan.

1st time aku bg wardah main bukan main suke lg die..mmg die fokus mengadap pasir ni je..sebelum main aku lipat dl carpet aku biasalah kalau budak2 main mst korang tau mcm mane kan..so xnak amik risiko sbb aku ni malas nk vakum carpet tu aku alih kan lah..so aku sediakan meja kecik dan letak pasir atas nye...

bila pasir dah ada kat depan mata ape lg terus lah die main..so masa die main aku biarkan die sorang2..mmg die x kacau langsung aku sbb fokus main...bl main pasir ni kan dalam masa yg sama die akan menjana minda dan merangsang pembelajaran anak2..di samping tu anak2 kite akan jd kreatif..x percaya?? cube beli pasir ni dan tgk ape yg anak2 anda akan buat bila pasir ada di depan mata...



Photo: Ini budak xnk masuk tido..asyik.sgt main pasir....yg x larat nye sibuk ajak mama main sekali....



















mmg seronok tgk wardah main pasir ni..sampai kan en.suami pun terjebak main..die kata best lah pasir ni..hahaha... sampai kan bila balik je rumah terus ckp kat aku yg die nak main pasir..mmg x sabar lah die....

so kalau korang rs nak beli pasir ni korang boleh lah beli kat fb ni yantie dan Anum Naif ..dorang ada jual pasir ni..lepas ni aku nak cari bubber pasir ajaib lak..die sama mcm kinetic sand tp die lg lembut macam kabus... kene kumpul duit ni..xpe lah demi anak2 aku sanggup... hihihi..kat bawah ni adalah rupe bentuk bubber pasir ajaib tu..die di datangkan dalam macam2 colour... comfirm akan menarik minat anak2 kan nanti...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers