Selasa, 8 April 2014

XPDC berkayak mengelilingi Pulau Pangkor - part 2


fuh baru ada masa nk update kisah aku berkayak keliling pangkor aritu..sori la cerite da basi tp aku nk gak tunjuk kat korang..ok la aku x mo cite panjang lebar sbb aku pun hampir terlupe ape yg nak di cerite kan..hahahaha...

pagi2 sebelum mula sesi kela kitorang dah terpacak kat dpn dewan utk menyanyi lagu negaraku dan lagu jabatan..lepastu start lah game kitorang..ada 1 game tu nama die penyebar virus tp time game tu berlangsung x berkesempatan nak bergambar... 

utk game kedua lak kitorang main sungai bercaun..sungai beracun ni aku rasa ramai tau di mana  kerusi di susun sebanyak 5 kerusi lepas tu korang kene seberang kerusi tu tanpa jejakkan kaki ke tanah..kalau sape yg jejak kaki ke tanah kene patah balik dan start semula...tgk je la aksi2 aku n kawan2 aku kat bawah ni ye..dan nk gtau group aku menang tau game ni hahhahaha














utk hari kedua aku kat sana kitorang di beri kesempatan utk buat sendiri rakit dan cube utk apungkannya kat laut..hahaha time ni mmg tergelak mcm2 aksi org ada..kitorang di bahagikan kpd 2 group..utk group lg satu mmg berhasil lah rakit dorg tp group aku masa mula2 kat air ok lg tp bila kitorang naik atas rakit tu terus jatuh..mmg hampir semua budak group aku jatuh dlm air la...bila kitorang tgk2 upe nye cara ikatan kitorang tu salah..berbulu je tgk group lg satu dpt berakit n kayuh atas air...

taklimat sebelum start buat rakit


































haa amik ko bukan main banyak lg gambar aku letak.. habis sesi berakit tu mlm tu kitorang di beri taklimat sbb esok nye kitorang akan start keliling pulau pangkor dan akan berkhelah di pulau.. so sebelum bergerak kitorang kene sediakan semua barang2 keperluan yang akan di bawa esok pagi nye... 

sebelum tidur kitorang semua rasa berdebar2 ye la x pernah merasa berkayak kat tgh laut kan..ape2 jadi kitorang kene settle kan sendiri sbb ptg tu kitorang dah di ajar mcm mane cara nak handle air dan cara nak selamat kan diri jika canoe kitorang terbalik..fuhhh seram tau sbb bermain ngan air dan ombak yg kuat...

so utk hari ketiga punye aktiviti akan aku update kemudian ye..ada keje sikit nak kene settle kan....







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers