Rabu, 27 Mac 2013

chesse roll bersalut telur


ni menu sarapan pag utk wardah ari ahad aritu.. 
opsss gambar kat bawah ni sebelum die demam..sebenar nye die x demam pun tp ape peel die tah sejak akhir2 ni dok ckp demam2 pastu nk suh aku letakkan cool fever kat dahi die..kalau x letak cool fever kene letak kan kain basah kat dahi die baru la die nk tido...aduhaiii da 2 thn 1 bln ni macam2 perangai die... ni waktu pukul 7 pagi ..sebelum tu die da bangun awal kul 6 sbb nk wish babai kat papa die yg nak g kerja..lepas tu sambung tido balik..


igt kan masa die tido tu boleh la aku belari ke dapur siap kan brekpes die sekali aku g dapur pandang kiri tgk die da tercegat kat sebelah aku sambil tersenyum2..pulak tu leh ckp mama masak yeeee...... hahaha tergelak aku..terus aku g kat die peluk n cium..x jadi nk masak terus ajak die g mandi dl..lepas da mandi bg die duduk kat ruang tamu baru la g masakkan sarapan.

tp masa nak masak tu die pun nak tgk gak ape aku buat..so sambil2 buat sarapan tu sambil2 dukung die...perghhh da x larat mama nk dukung awak wardah...makin semangat....

jom tgk resepi cheesy roll bersalut telur :

bahan - bahan :
telur
roti gardenia
chesedale

cara - cara :
1. leperkan roti gardenia
2. kemudian letakkan sekeping chesedale kat atas roti n gulung kan
3. di penghujung roti letakkan telur nak bg melekat
4. kemudian gaul kan roti yg dah digulung td kat atas telur
5. masakkan roti td dalam kuali dengan minyak yg sedikit...
siap!!!!

sesi menggaulkan roti ngan telur
sesi memasak menggunakan pemanggang ajaib
dah siap..tp ni x potong lg roti nye
haaa masa nak mkn jadi la macam ni nnt..melimpah2 keluar chese nye
 
amacam tergugat x ngan resepi simple ni???hahah kalau wardah da comfirm2 la tergugat sbb die kan peminat tegar chese,,bl aku tunjuk je kat die chese yg banyak dalam gambar tu terus x sabar nak mkn...letak je pinggan kat kat bawah terus tangan tu cpt je capai...












 die mkn sambil tgk tv tu pasal kalau aku amik gambar x pernah nk pandang..kalau aku panggil buat x tau je...huhuhuhuu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers