Khamis, 23 Januari 2014

sakit perut la mama


pagi ni terlajak bangun lak..nasib la en.suami cuti so dpt lah die nganto aku ke putrajaya.. wardah mcm biasa la die mmg tidur x sedar diri terus en.suami angkut die masuk kerete..sampai ke opis die tidur x sedar2.. lepas tu aku sampai opis letak barang keluar balik sbb nk g sarapan ngan en.suami..ms nk g sarapan tu baru la wardah bangun tido tp time tu die ngadu sakit perut..

muke mamai baru bangun tido
aku da risau nape lak sakit perut ..bila suruh makan die xnk..susu pun x luak langsung..bila aku rasa perut die ketuk2 sikit upe nye perut die masuk angin..alahaiii sian anak mama.. terus aku peluk die suruh tido dl.aku ckp lepas tido nnt baru x sakit perut..sian lak tgk die sbb die x selesa die ckp sakit je...

ni posisi die bila dok ckp sakit perut
lepas abis sarapan ingat nk naik opis dl amik minyak angin tp en.suami ckp xpe la nnt die minta minyak kat uma akak die sbb nk g hantar wardah...sebelum g kje aku pesan kat wardah baring dl kat kerusi tutup mata nnt hilang sakit perut tu tau..terus die angguk.. sebelum keluar dr kerete terus peluk n cium die puas2..die siap pesan nnt wardah jemput mama blk kje tau..alahaiiiii sempatlg ye...

time anak sakit ni mula la kepala dok melayang je..tp en.suami x coll pn kire ok la tu.. aku ni nk buat kje pun mcm x senang je dlm pkul 11 baru la betul2 fokus buat kje..kalaux mmg melayang je otak ni...

alalalal sian ank mama
ohhh nk gtau semalam aku berjaya masak udang masak lemak pegaga n sayur campur utk tetamu aku semalam.. ku pk kan sepupu aku sorang tu je yg nk makan rupe nye kebetulan bapak aku, akak n anak die dtg uma aku gak sbb nk amik sofa...kire langkah kanan la diorang.. wardah pun suke ar semua mainan die g keluar kan nk ajak main..maklumlah uma die kan sebelum ni sunyi xde org nk datang.sekali org datang bkn main riuh la...tu belum mak n anak along aku datang lg..kalau diorang datang gak mau riuh lg...

so arini pk nk masak ikan masak asam pedas..ada lah sorang jejaka ni dok request nk mkn..dari semalam lg die ckp masak asam pedas ke.hihihi so arini nak study dulu resepi n try buat ye..kalau x sedap minggu ni kite beli bahan buat asam pedas bawa g uma mak n minta mak masak kan..hihihihi.. bagus kan idea aku ni...

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers