Khamis, 13 Mac 2014

XPDC berkayak mengelilingi Pulau Pangkor - part 1


seperti yg di war2kan minggu lepaskan aku g join expdc kayak keliling p.pangkor sampai naik terbakar muke aku..laa ni meh aku cite serba sedikit pengalaman aku masa join xpdc tu.. kitorang gerak dari opis ramai2 dgn naik bas jabatan dan seramai  25 org peserta dr opis aku join xpdc ni..cadangnye pukul 12 nak gerak tp tunggu member sorang x sampai sbb ada hal last2 dkt pukul 1 baru kitorang gerak..dan mcm biasa lah bila dalam bas ramai2 akan jadi hapening lah dgn perangai masing2..tp yg aku x boleh lupe kitorang boleh sesat jalan masuk kawasan kampung sampai ke jalan mati,..mmg tergelak kitorang dalam 1 bas tu..sampai kan org kampung kat situ pelik nape bas JKM masuk kawasan kampung diorang....

akhir sekali dekat pukul 7 barulah kitorang sampai ke outward bound lumut teluk batik, perak...masuk je kawasan tu mata terus terpukau tgk ada laut dan semua pealatan utk berkayak.. haa kalau nk tau lebih lanjut pasal outward bound leh klik kat link ni ye outward bound



sesampai je di sana kami terus di bagi taklimat dan penerangan berkaitan program yg akan kitorang lakukan sepanjang berada di sana ..apa yg aku boleh kata kan sepanjang berada kat sana mengingatkan aku pada zaman persekolahan sbb kitorang duduk kat dorm...mkn kat dewan makan bersama2....dan yg paling penting no handphone or sebarang barang2 telekomunikasi dan juga mp3, buku novel, majalah dan juga semua jenis makanan dan minuman.. pendek kata back to basic...mcm dulu2 xde ape2...haaa ko boleh hadap x??? so kalau ada ape2 berlaku ke dia akan bg no telefon utk waris korang hubungi..hahaha best sgt betul2 mengingatkan aku pada zaman sekolah dl... 



lepastu kitorang di bawa ke dewan makan..dan mcm biasa lah mkn kene tunggu kawan2 sampai baru leh mkn dan mst menggunakan sudu dan garpu...xle pakai tangan tau..no..no..no....dan makanan lak korang hanya leh tambah nasi dan air je..lauk sangat terhad ikut bil peserta dalam kumpulan..so kalau group lain ada lbh lauk pandai2 la korang diskus nk buat sistem bata pun leh ...





habis makan masing2 terus masuk dalam dorm dan pilih katil masing2..mcm biasalah katil comfirm ar double decker...suasana ala2 dalam asrama mst ar riuh rendah...ok la nnt sambung lg update ye utk aktiviti hari ke2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers