Isnin, 23 Jun 2014

percutian di guangzhau 2013 - part 2


agak lama aku x bercerite pasal percutian aku di guangzau thn lepas kan.. ni semua gara2 kemalasan dan ketandusan masa...mmg agak lama gak lah aku peram gambar2 ni semua sampai kan boleh terlupa upe nye ada lg story nak di kongsikan..

hmm bila da lama peram mcm bese ar payah nk igt balik.. so aku tunjuk2 je la gambar ye,..mana yg aku igt aku kongsikan ngan korang..









esok pagi nye kitorang bangun pagi awal sebab perut masing2 keroncong..disebabkan anak2 buah aku tdo ngan aku, so aku lah yg kene siapkan brekpes diorang..mak apak dorg baik membute lg..konon nak keluar pagi pukul 8 sekali pukul 12 tengahari baru terpacak muke diorang...hishhhhh...







ok itu lah gambar hotel yg aku duduk.. x silap aku nama dia BOSTON HOTEL.. sebelah hotel aku ni mmg ada kedai mknan halal so x susah lah bg korang nak cari makanan..sebelah kiri hotel aku lak shopping compleks sng nak berjalan.. tp di sebabkan ia bandar maka nye harga kat shopping comleks tu agak mahal la..








belum ape2 lg abg ipar aku da ajak g mkn kat kedai arab sebelah..padahal aku da kenyang melantak megi dan bubur sementara tunggu dorang bersiap..tp disebabkan nk gak alas perut dengan makanan berat so kite ikutkan je lah... mcm2 menu ada kat kedai tu cume kene dengan x kene je ngan tekak korang.. kitorang xde lah oder banyak sgt sbb tkt x abis..yg kitorang oder nasi goreng daging, sayur goreng, nasi goreng cina dan kentang goreng... 

kentang goreng die mmg tobat aku xnk mkn lg sbb rasa lain mcm..die g letak segala mak pak herba sampaikan lidah aku rasa kebas nk makan... mmg aku x usik langsunglah kentang goreng tu.. air lak mcm biasalah air teh herba diorang... nasib lah mmg da siap2 bawa air kosong klu x jenuh gak lah nk menahan haus... 












ok di sebabkan hotel aku kali ni agak jauh sikit maka nye mmg kene berjalan kaki jauh ar nak menapak g LRT dorang..tp bagus gak sebab sepanjang perjalanan tu kitorang leh cuci2 mata tgk kedai2 yg ada kat tepi jalan..ko bayangkan lah dengan keadaan yg sejuk beku pastu nk berjalan kaki...mmg naik krem ar badan.. aku tgk org2 kat sana pun x tahan dengan keadaan sejuk kat sana..

so projek kitorang arini adalah melawat kedai2 elektronik..mmg naik giler kalau sampai kat sana sbb tgk tv2 die besar2,, peti sejuk canggih2.hishhh kalau ikutkan hati mmg nak beli bawa balik je... nama tempat ni aku x igt tp mmg ia 1 kawasan khas utk elektrik dan jual handphone... kitorang terbabas beli handphone dan tab kat sini..harga mmg murah sangat dan berbaloi lah...

anak buah aku lak dorang rembat PSP  yg aku lak siap beli MP3, Earphone jenis telinga besar dan TAB 3.. sampai sekarang ok lg... kakak n abag ipar aku masing2 beli handphone , ngan tab sekali ... maaf ye gambar x banyak aku amik sbb mata dok melilau cari barang yg menarik utk diri sendiri














balik dari shopping tu kitorang singgah mkn makanan pak arab..dalam kawasan jual beli handphone tu gak...makanan kali ni aku leh hadap sbb yg aku mkn adalah kebab dan mushroom soup hiihi....







keadaan tempat beli handphone






balik dari membeli belah tu terus balik umah ..x silap aku malam gak lah baru kitorang jumpa bilik..tu pun anak buah aku dah bising ckp pnat berjalan... balik2 tu trus panas kan lauk yg di bawa..perghhh time ni rasa mcm ada kat Malaysia je





ok tu je utk aktiviti ari kedua kami di guangzau... nnt aku kongsikan aktiviti ari ketiga kami kat gungzau lak ye...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers