Selasa, 24 Jun 2014

percutian di guangzhau 2013 - part 3


ok meh kite bercerite tentang hari ketiga ku berada di gunagzau..aktiviti utk ari ketiga ni kitorang rancang utk g melawat kedai kasut dan tempat jual mainan..mcm biasa lah tujuan nye nak mencari kerete kontrol...sebelum kua jenjalan posing2 dulu..cuaca kat luar amatlah sejuk x terkata..walaupun anginbertiup sikit tp rasa nye sampai ke tulang sejuk nye...











macam biasa lah pengangkutan utama kitorang kat sana adalah LRT..so time2 tengahari tu mmg ramai aje org nye..nak x nk kene berimpit gak lah masa nak naik..dan kebetulan kitorang masih simpan lg kad LRT yg dulu cuma kene topup balik je..jenuh gak lah mencari tempat topup LRT tu tanya punye tanya upe nye boleh topup dan renew kat kedai seven eleven.. kitorang ni punye lah keliru sbb tgk kedai seven eleven die mcm kedai biasa je...





















sampai je tempat yg dituju mula lah mata jadi x tentu arah.. mula2 kitorang pergi kawasan kedai yg jual kasut..mmg 1 bangunan tu hanya jual kasut..mcm2 fesyen ada tp aku x tergugat lg lah nak beli kasut kat sana sbb rasa nye x jd 1 keperluan kot..lg 1 aku agak was2 gak nak beli sbb takut kasut yg ada tu kadang2 bercampur ngan kulit BAB1... so xnk amik risiko aku cume tgk je lah kasut yang ada....













ini adalah kawasan dorang landing kasut2..



haaa kkalau korang tgk gambar kat bawah mst korg igt ni sampah or kain buruk kan..aku pun dl igt mcm tu gak nasib x terpijak..sekali tgk betul2 upe nye tu tempat dorang tdo..agak nye sejuk sangat tu bergumpal2 toto dorang selubung 1 badan..  x dpt nak bayangkan dengan musim sejuk tahap gaban dorang boleh gak gagahkan diri tido di kaki lima..fuhhh...




ok nama tempat yg aku g tgk kasut tu adalah metropolis shoes city..so klu korang nak cari kasut yg berbagai2 korang leh lah datang kat sini ye..naik LRT je..tp maaf sesangat sbb aku lupe apa nama station yg terdekat ngan metropolis shoes ni..





balik dari metropolis shoes tu kitorang singgah kedai cenderahati..tempat ni mmg feveret aku sbb banyak mainan2 budak jual kat sini... tp x lama masa kitorang kat sini sbb bdk2 kecik ni x sabar nak blik main PSP.. menyirap je rasa..hishhhh... last2 kitorang tinggalkan anak buah aku kat hotel pastu kitorang keluar balik g jenjalan malam tu sbb nak mencari baju..yelah kali ni aku g guangzau bawa baju 2 3 helai je...kene beli baju tebal sikit sbb cuaca yg sejuk ya amat...




ok ni lah anatara barang yg sempat di beli sepanjang 3 ari kat guangzau..fuhhh kire kali ni aku jimat berbelanja sbb x nk abiskan semua duit yg ada...hihihi












Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers