Rabu, 7 Januari 2015

nak tengok pengantin katanya


ari sabtu aritu ikut akak aku g kenduri kahwin kawan die..kebetulan uma kawan die dekat ngan area uma aku..so siap2kan lah si wardah tu ngan baju cantik2..die da lama ckp kat aku nak g  kenduri kawen sbb nak tgk pengantin..so rezeki die lah dpt tgk pengantin aritu.. kalau nak arapkan aku n en.suami mmg x dpt lah nak g sbb en.suami asyik keje je mmg x dpt lah nak g mane2 undangan kenduri kawen..

bila aku ckp je nak g kenduri kawen die punye laju terus masuk bilik air nk mandi..pastu setiap minit dok tanya maklong dah sampai ke belum.. x sabar la tu...

akhir nye dlm pukul 10 pagi tu akak aku sampai and kitorang  gerak lah ke rumah pengantin..masa sampai tu tgk diorang tgk buat marhaban.. time tu lak boleh si wardah tanya mama mana kompang..uittt awal nye nak dengar bunyi kompang dik.. lambat lg lah... nasib die ada geng so die abis kan masa ngan sepuou die je la...


waaa mcm ustazah pilihan je anak aku ni




sementara nak tunggu pengantin siap make up bg lah diorang buat homework..nasib nisa bawa buku colour 2 org bdk kecik tu dok colour2 lah buku tu..siap bergaduh tu yg x tahan...si wardah konon nak tunjuk terel la die pandai colour x terkeluar pun dr garisan..hihih



lama gak lah menunggu pengantin tu bersiap dekat 1.45  baru lah pengantin keluar..hishhh lama benor la... x tau lah ape yg mak andam tu buat lelama sgt... sbb tiap kali pintu bilik buka tgk x abis2 die dok make up..baju x tukar2 pun..

sudah nye aku suruh wardah duduk kat pelamin and tangkap gambar die..bukan main suke die.. 




dah bosan bergambar sambung balik buat homework lak..hihihi sian dieorang lama sgt  tunggu pengantin keluar..


dan akhirnye pukul 1.45 baru lah pengantin keluar..time pengantin keluar wardah dok tanya mama kenapa pengantin tinggi sgt..hahaha nk ta ape aku jawab.. aku jawab pengantin tu suka makan sayur sbb tu lah die tinggi..oooo yeke..kalau mcm tu wardah pun nak makan sayur lah nak tinggi macam pengantin...




nak di jadikan satu cite ms wardah dok sibuk2 tgk pengantin mak andam tu dok suruh die pegang kain pengantin sbb kain pengantin tu meleret..kalau ada budak kecik yg pegang mst nampak cantik..last2 die nampak wardah terus lah die suruh wardah pegang..budak kecik tu x tau ape2 blur je muke..aku lah jadi tukang translate ckp wardah nk tengok pengantin kan..haa meh pegang kain pengantin ni....pegang la die sepanjang pengantin tu berarak...yg mama nye dok ngekor je la dari belakang..hihi

tgk muke tu serius jeee







dah puas tgk pengantin die dengan nisa bantai main bunga mangga lak..puas dok minta kat aku bunga mangga tu nak main..sudah nye bila dpt sampai lunyai dieorang main..die g main mcm pedang2 lak dok lawan.. aku ni risau kene mata je..



dalam pukul 3 baru lah kitorang gerak balik ..tu pun abag ipar aku tanye nak pergi mana..aku ckp g gm klang ar sbb nak srvey2 barang kat sana.. sudah nye sampai kat gm klang benda yang aku beli adalah kasut frozen budak kecik ni..pastu dok request baju and rambut frozen..aduiiiii..aku ckp nanti befday wardah baru kite pakai baju n rambut frozen ye.. nak bg die ok aku beli ar patung orang salji tu.. dpt2 je terus kecoh dok tunjuk kat sepupu n papa die.. waaa eksyen ye.. ni malam2 tido dok bawa lah sekali orang salji tu kat atas katil..huh semak je..hahahha





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers