Rabu, 2 Mei 2012

FuSiLlI gOrEnG CeNdAwaN


disebab kan mama wardah mls so mama watkan menu ni jer utk wardah mkn pagi semalam..igt kan die xnk upenyer abis gak 1 pinggan die mkn...hihi agak2 nyer wardah mmg minat mkn fusilli ni kot.sbb tiap kali buatkan menu ni mst nganga je mulut die..En.suami ada suapkan kat wardah gak smlm pastu die kate "baby suke la mama chili ni"...uit bl ms lak aku bg ank aku mkn cili ni..time tu aku kat dapor tgk2 die g suap kan fusilli..hahaha bdekah2 aku gelak kn laki aku..bkn chili la fusilli la...hahahaha sambung gelak lg... ok jom tgk care menggoreng yg simple mimple....

bahan - bahan
bawang merah + putih ( di cincang )
cendawan ( pototng kecik2 )
lada benggala ( uit btul ke ejaan ni )
tomato
italian herbs  / oregano
fusilli
butter

**rebus fusili sampai lembut *

tumis kan bawang yg dicincang td dengan butter.. masak sampai layu sikit
kemudian masukkan cendawan n lada benggala
da agak2 masak cendawan td masukkan plak tomato..pastu masukkan air sikit sbb nk bg bkuah.. klu letakkan stok ayam pn sedap gak tau..pastu masukkan la italian herbs / oregano..n kacau rata
haa ini la upenyer italian herbs n oregano yg aku suke masukkan dlm makanan wardah
ok pas da agak2 msk bahan tumisan td baru la masukkan fusili..da siap..
ok ni makanan wardah semalam..fusilli goreng cendawan


mcm biasa jom tgk aksi wardah mkn..hihihi mst korg perasankan klu aku update menu mst tepek gbr wardah byk2 kan..hihihi aku suke tgkap gambar byk2 pastu tepek kat sini.. aku ni antu gambar skang ni nk peturunkan kat wardah lak..hihihi

ms utk wardah makan..sj je letak sudu kat situ nk tgk die geti gune ke x..tp langsung die x sentuh..huhu
ok ini mule2 nk masuk makanan dalam mulut
mkn sampai tutup mate..sedap sgt keeee
comel lak bl tgk wardah mkn..hihihi
makan pn comot arr dak ni
uiii asal tamak sgt tu..kn dlm mulut ada mknan lg
nyum..nyum...
haa dok belek2 mknan la tu
urmmmmm dap..dap
ape ni yerk mama..mcm pernah mkn jer
mama nk wardah suapkan 


DAN, INILAH JADINYER BL MAKAN DENGAN BANYAK!!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers