Rabu, 30 Mei 2012

pUdInG oaT maNgGa KhAs UtK aNak mAmA


ari minggu bese nyer ari utk aku bg wardah makan special2 tau..hihihi ye la ms tu la aku baru ada ms nk msk slalu pagi2 tu terkocoh2 so msk yg simple jer. so ari minggu aritu aku tbe2 teringin nak buat kan wardah puding oat mangga..kebetulan skang ni kan tgh musim mangga so dalam peti ais uma aku tu penuh dgn mangga aku borong..( aku kan tamak borong byk2 tp x mkn ).. resepi nyer sgt simple ok..cume perlukan bahan2 seperti ni jer :-

bahan - bahan
telur 1 biji
oat
susu ( fresh or fm ) aku gune fm je
mangga
kismis

cara - cara
pukul telur kemudian masukkan susu
kacau pelan2 ksi rata..
kemudian masukkan oat..klu masuk oat byk die jd kental..wardah suke la mkn kental2 ni..lembik2 die x mo...( oat akn mendap ke bawah nnt )
kemudian masukkan mangga n kismis ( letak la ape2 jenis buah yg korang nak )
kemudian boleh la masukkan dlm kukus..kukus selama 10 minit or agak2 la sampai da masak
da siap boleh la hidang kan kat si kecik..

bancuhan telur, susu , oat

ini bancuhan yg siap utk di kukus
fokus lg dekat...sedappppp!!!
bdk kecik ni tgu mama buat sampai layu mate die hihih
ok ini la keadaan puding tu lpas di kukus
isi nyer lak mcm ni lak yer
fokus lg dekat..ahaks!!!!
nak rasa x? meh wardah suap kan
dap..dap.. x saba nk mkn ni
muke ngah kusuk makan... 
lambat la mama suap.biar wardah mkn sendiri je la
nape kosong je bekas ni...wardah nak lg la mama
hmm mkn makan sudu pn sedap gak
byk nyer wardah mkn..nnt papa blk nk rasa da xde
alaa ye la wardah simpan kan sikit ni utk papa yer
nak mkn gune tgn ke sudu ni 
makan gune sudu je la..mcm ni pn best gak
hmmm nikmat nyer rasa mama masak..
yeahhh da abis..wardah bjaya abis kan 2 ketul puding oat mangga...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers