Khamis, 15 Ogos 2013

kes suami pukul isteri dalam lif.. tolong bincangkan...




aku rasa korang mst ada terbaca n tgk kat tv kes sorang isteri yg kene belasah ngan suami die dalam lif kan.. giler kan suami sekarang sbb kesalahan kecik je terus di belasah nye isteri..kalau belasah sikit2 xpe ni terus di belasah mcm ko berlawan WWF pastu siap di tendang nye si isteri.. aku yg tgk video tu pun rasa gerun n sakit ini kan pulak mangsa yg kene tu..Ya Allah minta jauh la aku n keluarga ku dari dugaan yg mcm ni...

betul lah sekarang ni sukar kite nak agak perangai lelaki @ suami sekarang kan.. ye la masa bercinta dl xde langsung nampak sifat baran or ganaz tu..ape yg nampak sifat penyayang, romantis sampaikan ko pijak semut tu pun semut x mati siap boleh main kejar2 lg...ishhh teruk betul lah..tp bl da kahwin sikit2 perangai lelaki @ suami tu akan keluar...dari situ ar akan ko kenal betul2 siapa sebenarnya lelaki @ suami yg ko agung2 kan tu..tp x semua lelaki la mcm ni kan...sekarang aku ckp lelaki yg berperangai mcm kes sekarang ni...

itu pasal ms kite bercinta kite kene buat keputusan yg betul utk jadi kan lelaki @ kekasih kite tu sebagai pasangan hidup..kene kenal hati budi die betul2..jgn sbb sayang ko rela kan je ape perangai buruk yg die ada sekarang...sbb kite akan hidup ngan die selama2 nya...bkn nye bl da kahwen nnt ko da jemu pastu ko boleh minta clash.. no..no.. x boleh mcm tu sbb bila kite da berkahwin nak x nk kite kene terima semua perangai yg ada pada die...so sebelum berkahwin tu selagi boleh kite cube lah cari yg terbaik utk diri kite dan anak2 kite..

memilih yg terbaik tu bukan bermaksud cerewet tp memilih yg terbaik tu maksud nye kite pilih berlandaskan syarat2 dalam islam...hmmm aku pun x boleh nk ckp lebih2 sbb aku pun x tau ape akan jadi kat aku gak 1 ari nanti kan.. yg pasti sekarang kite sebagai perempuan kene lebih berhati2 ngan lelaki...jangan sbb sayang abis maruah kite di pijak2 nye n sesuke hati je kite di sakit kan.. kite ni perempuan adalah untuk di sayang, dijaga dan di lindungi bukan di pukul2 , di tendang, di hina, di permainkan dan paling teruk di gunakan sebagai pemuas nafsu...



ok itu je celoteh aku pagi ni... sekarang jom kite sambung kje balik..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers