Jumaat, 31 Oktober 2014

vitamin untuk ibu mengandung

saja je nk share ape vitamin yg aku amik ms pregnan ni... masa mengandungkan wardah dl aku x berapa amik sangat vitamin..seingat aku dl aku cume makan ubat yg klinik kesihatan bg lepastu makan spirulina..selain tu aku banyakkan makan kurma dan buah buahan.. buah tu aku suke makan anggur tanpa biji...ape yg aku pernah baca kalau kite makan anggur tanpa biji ni dapat buatkan baby yg bakal lahir ni seorang yg penyabar.. betul ke tu x sure lah..

so utk pregnan kali ni aku baru nk cube vitamin neurogain PB ni.. org kata ni minyak ikan..ape yg aku survey2 org kata minyak ikan ni baik utk otak baby..bila aku gtau en.suami pasal aku mkn ni die pun ckp minyak ikan ni mmg bagus cume bau hanyir je la... aku peduli ape hanyir ke x hanyir aku ngap je janji ada kebaikan utk baby dlm kandungan..ceeewah..

.

memula mkn vitamin ni kan aku makan asyik terkentut aje..sampai malu nk mkn kalau g opis..tgu da blk keje baru lah mkn..tp la ni alhamdulillah xde kentut2 lg dah.. tp pagi2 mmg senang membuang..kalau x mmg sembelit ar aku..bak kata wardah... mama berak ni degil lah die xnk keluar..hihihi...



ini lah upe minyak ikan tu... selain dari ni aku igt nak ambil lagi sekali spirulina sbb stok kat uma mmg dah lama habis..tukang menghabiskan nye sape lg kalau x si wardah..di igt tu kacang so ari2 die g minta kat aku sampaikan aku terpaksa sorok..die boleh kunyah mcm tu je..kalau aku , aku telan ngan air je... 


org ckp lepas kandungan dah cecah 4 bulan boleh lah kite ambil pil obimin... tp aku x amik lg sbb akak aku ckp amik folid asid dl sampai 5 bulan utk otak baby..lepastu baru ar amik obimin..sekarang ni kalau ikutkan aku dah 4 bulan lbh so makne nye 5 bln nnt br lah amik obimin...

opssss kalau ikutkan 4 bln ni dah kene g klinik cek tp aku x pergi lg..rancang ari isnin mgu depan baru nak g..ni sume sbb kebizian kat opis nk amik cuti pun rasa x sempat..huhuh abis ar kene marah ngan nurse nnt..bila aku  ckp ngan en.suami die kata kalau nurse marah biar wardah g balas balik ..amboi2... takut nnt aku sorg je kene tahan telinga dengar nurse marah nnt dorg anak beranak sedap mkn nasi lemak dpen klinik tu..huh mcm aku x tau je perangai dorang ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers