Selasa, 4 November 2014

buku merah jangan lupa bawa.... oh Buku Merah ku


hihih akhirnya setelah 3 thn ku melupakan buku merah, semalam aku n en.suami ke klinik kesihatan utk buka buku merah baru utk second baby ... tu pun puas en.suami bising tanya bila nak buat buku merah sbb kandungan aku dah nk masuk 5 bulan..waaa terkezutt i x percaya da nk masuk 5 bulan..comfirm kne mara ngan akak2 jururawat...


semalam pagi2 lagi semangat g beratur kat klinik kesihatan Ampang.. tgk2 ramai lg yg x dtg aku pikirkan salah hari rupe nye sekarang diorang dah buat sistem hanya hari2 tertentu je boleh datang ikut tempat tinggal.. macam aku duduk area seri intan so setiap hari rabu je kene dtg utk buat cekup.. patut lah x ramai org..

lepas je amik nombor terus diorang arahkan aku utk amik darah dan amik air kencing..ms amik darah tu nurse dah tanya knp baru dtg sbb kandungan dah masuk 5 bulan..mula lah aku kelentong ckp kebizian yg teramat sangat sbb kene outstation... dengan bersungguh2 aku bercerite..hihi tp mmg betul pun kan aku mmg bz sebelum ni..huhuhu

lepas je settle kene pulak timbang berat badan..cam x percaya je berat aku skang ni 48 kg...ehh aku mengandung ke x ni..lepastu diorang bg rasa denyutan baby./..waaaa bukan main laju lagi die berdenyut..ni kalau bawa wardah comfirm bising mulut die tanya bunyi ape...tp aku x bawa die semalam sbb lambat abis takut die bosan.. bayangkan semalam dekat 11.30 baru la settle semua urusan..huhuhu,,,

lepas rasa denyutan baby diorang bg jumpa doktor lak.. doktor tanya sama ada aku dah scan baby ke belum..mmg aku x berkesempatan nk g scan so doktor ckp xpe ari jumaat ni kite scan baby ye..haaa bagus sangat la tu...ari jumaat ni gak aku kene minum air gula..huwaaaa..air gula..knp lah ko datang lg... doc ckp sbb ahli keluarga aku ada kencing manis tu nak x nak kene gak minum air gula..so die terangkan lah ari khamis start pukul 10 mlm dah kene puasa x boleh makan dan minum sampai esok nye...kalau awk makan juga nnt result darah awak akan jd tinggi..

selesai semua tu doctor bagi aku ubat..eh..eh hanya 1 ubat je aku dpt..kalau sebelum ni dapat banyak ubat..bila aku tgk rupa mcm obimin tp bila belek2 bukan obimin..so aku tanya la kat farmasi kalau saya amik obimin kene makan ubat yg die bagi juga tu ke...die kata x perlu sbb uabt tu lebih kurang je sama..ohh  ye nama ubat tu adalah ZINCOFER... x pernah dengar lg nama ubat tu..


tp bila aku google2 kesimpulan yg aku dapati dr ZINCOFER tu die mmg lebih kurang sama mcm Obimin sbb dlm tu dah terkandung vitamin lain..tp utk kepastian nnt next cekup aku nk tanya kat doctor lg sekali..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers