Jumaat, 3 Ogos 2012

kejam!!!!


memandangkan semalam aku bercuti so arini baru la dpt nk update blog, cek email,update fb..hihihi...semalam terpakse cuti sebab xde org nk jg wardah huhuhu..so aku la yg kne jaga..tp syok gak xya nk kua uma pagi2 bute kan..
pagi td ms aku buka email dpt la 1 email ni dr along aku..perghh bl bace rasa mcm nk marah je..da elok2 ALLAH bg rezeki melimpah2 tapi ditolak nyer..betul la sekarang ni manusia sudah tiada hati da perasaan...  jom kite bace email yg aku dok cakap2 ni...




Jinan Huang, seorang ibu yang berumur 33 tahun, melahirkan bayi kembar 12 di Shanghai pada hari isnin yang lalu. Jinan , sekarang ini dalam keadaan stabil setelah proses melahirkan selama 31 jam, diber ika n peluang selama seminggu oleh kerajaan untuk memutuskan seorang bayi yang akan dipilih untuk dibesarkan.

“Saya bersama suami belum boleh memast ika n pilihan,” ujar Jinan yang bercakap kepada wartawan beberapa saat setelah kelahiran yang ajaib tersebut terjadi.

“Tetapi kami telah mempertimbangkan dengan serius untuk membesarkan seorang bayi lelaki yang lahir pada urutan ke dua. Dia adalah bayi paling berat dan oleh kerana itu kami berharap bayi tersebut akan berumur panjang dan kelak boleh menjaga kami di usia tua nanti.”

“Kami pastinya tidak akan memilih bayi perempuan,” tambah suami Jinan . “Kami yakin dengan keputusan kami.” lagi sebelas baki bayi yang tidak dipilih oleh Jinan dan suaminya akan dilemparkan dari atas puncak gunung, sesuai ketetapan yang sudak termaktub dalam Undang Undang Kelahiran Kembar China . Sejak undang-undang ‘Satu Keluarga Satu Anak’ diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.

Jinan, yang mengaku bahawa sudah bertahun-tahun berusaha mendapatkan anak, dengan tegas menolak tuduhan bahawa dia mengambil pil kesuburan, sebuah amalan yang juga dijanj ika n dengan hukuman mati di China . “Saya tidak mengerti kenapa ini boleh terjadi,” tambahnya. “Kepada seluruh rakyat China dan para pemimpin kami yang terhormat, saya memohon permintaan maaf atas kelahiran bayi kembar kami yang memalukan dan tidak bertanggung jawab ini.”


Sifat keperimanusiaan di China rasanya sudah lama PUPUS, kenapa  berkata begitu? kerana sudah banyak kes, cerita mahupun berita yang kita dengar mengenai bayi dimakan, kanak-kanak didera, kanak-kanak dipukul dan kes kanak-kanak yang dilanggar, namun tiada mana-mana pihak yang mahu tampil untuk membantu!

huhu sian kan kat baby2 tu..klu xnk jaga sekali pun ape la salah nyer bg kat family yg belum mempunyai anak lg...dan belum tentu lg anak yg sorang dipilih tu akan menjaga die masa die tua nnt kan.. dunia..dunia...

***** psstt nk mengadu jap semalam wardah patahkan cermin mate aku..huwaaa baru je buat cermin mate tu..nasib laa ekau anak den...saboooo je laaa...da lari budget bonus nk kne repair cermin mate baru *****

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers