Jumaat, 15 Februari 2013

aktiviti sempena raya cina.....





rasa nyer x terlambat lg kot aku nk wish happy chinese new year pd yg menyambut nye kan..almaklumlah train aku selalu lambat tu pasal selalu je update cerite basi2 je hihi...
ok meh nak cerite ape aktiviti aku masa raya cina tu..memandangkan ari ahad tu en.suami mmg cuti so kitorang lepak2 n banun tido pun lambat la...eh..eh...bkn lambat tp da bangun pastu sambung tido blk..hihihi...di sebabkan kepenatan berjalan2 ngan akak aku semalam so ari ahad tu aktiviti aku santai2 je ngan family aku..

masa kat mid valley aritu aku ada beli kan baju ceongsam ( eh camne nak taip ni ) utk wardah..so aku pakai kan terus kat die ari ahad tu..mmg x dan la nk basuh dl..masa pakai kan kat die terus ckp kat wardah g tunjuk kat papa...die punlari kat en.suami sambil panggil papaaaa...bl en.suami tgk die ckp...waaaa cantik nyer....hihihi.... mmg aku teringin nk pkaikan baju tu kat wardah so tercapai la gak...

pagi2 tu kitorang g la lepak2 kat mamak dl utk alas perut..huiii kul 10 br nak alas perut ke??ishhh ishhhh teruk betul la..nasib la wardah da kenyang minum susu berbotol2..sebelum tu die da mkn biskut dl sebelum mandi...kat mamak tu oder la roti canai telur utk aku n roti canai biasa utk en.suami..wardah kongsi mkn ngan aku..agaknye kelaparan kot die mkn byk roti canai tu bl die x abis baru la aku dpt mkn...huhuhu xpe demi anak....










da abis makan terus kitorang singgah tesco g beli barang dapor sikit2...cadang nyer aku nk buat chiken roll tp camne tah blk2 uma tu tgk jam da dekat kul 1..punyer la lama kitorang kat tesco tu...last2 aku masak ketam masak lemak cili api, udang goreng tepung dan juga sayur bayam tumis ayam...yg udang goreng tepung tu teringin nk mkn sbb aritu mkn kat KFC dpt rasa 3 ketul je..mmg x puas ati betul..pastu udang tu mmg feveret wardah buat masa ni..kalau nk mkn je mst die dok tanya udang..udang..udang...

aksi dalam kerete
x senonoh ar duduk camtu ank dare oiiii
ok ni sopan sikit
cubaan nk kacau en.suami drive
tgk tu saja je dok dekat2 ngan en.suami x bg can langsung kat mama nk sandar2 
amik gambar kate nyer...mmg staill la
motip nk tunjuk botol susu je...
main sorang2...hihihi
tangkap gambar lagi...
dan lagi...eh ada nampak ke gambar dlm penutup susu tu adikkk
baru nak pandang betul2 kat kamera mama
muke xde perasaan
amik gambar ngan mama lak
yeahhhh gong xi fa cai!!!!


eh..eh... x tau nk taip ape lg..layan je la gambar kat bawah ni yer..hihihi


















ok sekarang tgk gambar makanan yg aku da masakkan utk 2 org insan kesayangan lak ye....

udang goreng tepung sebelum di goreng
sesudah di goreng jadi mcm ni
ketam goreng cili api..
ni kalau korang x tau ape mmg kene lepuk ngan aku...
lauk tambahan kot2 terasa nk mkn ikan goreng lak
sayur bayam..

lepas perut da kenyang makan kitorang santai2 kat ruang tamu sambil main2 ngan bob...ohhh baru tau yg si bob ni mmg kucing yg terlebih manja...nak2 lagi bl ngan en.suami...





petang tu ckp kat en.suami jom la kite jenjalan kat taman...da lama x g taman bawa wardah..pastu dia kate ok la nk g taman mana...g taman titiwangsa je udah..igt kan raya cina kat titiwngsa tu x ramai org upe nyer ramai..lg pun kitorang sampai kat ttwangsa tu pun da ptg sangat dan kebetulan si wardah boleh lak buang hajat dalam kerete nk x nk kene parking kerete n g cuci montot die..

da selesai cuci tu lepak2 kat taman sambil mkn aiskrim n jagung...bkn main eksyen lg wardah bl dpt pegang aiskrim..bl aku nk gigit byk2 x bg pun die..pastu die leke dok tgk budak2 main lari2 kat depan dia...memandang kan da nk magrib kitorang pun gerak lah blk...x elok lak dok kat taman time magrib2 tu tambah2 lak ada budak kecik..risau gak aku...pastu kitorang x kemana punn..terus blk uma..wardah lak time tu da mengantok..mane x nyer sehari suntuk x tido...ada pun tido x sampai 15 minit...






malam tu makan lauk siang td jer..panas kan lauk x kose aku nk masak menu baru...lg pun en.suami kenyang lg die xnk mkn...aku je yg perut mcm tong drum x pernah nk kenyang..tp tup..tup.. aku tgk elok je die amik pinggan pastu letak ketam dalam pinggan..die ckp x leh tahan ar tgk ketam yg mama masak ni...huwawawa tu ar jual mahal td...


Photo: Mkn besar .....






ok itu je la cerite aku sempena raya cina...ape lak aktiviti korang masa raya cina aritu??


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers