Selasa, 19 Februari 2013

kek coklat utk wardah


meh nak cite pasal kek cokelet yg aku buat utk wardah...1st time nk buat kek utk dia ari sabtu tu..semua barang semua da cukup ..resepi ni senang sgt nk buat n hanya gune micwrowave je nk masakkan nye..tp ntah ape silap nyer aku punye microwave or aku yg x geti gune last2 jadi mcm biskut ( keras ) lak..huhuhu....

agak nyer aku terlebih masa utk msak kot..sbb dalam blog resepi tu die ckp masuk dalam microwave dalam 2 - 3 minit..tp aku rasa microwave aku ni jenis yg cepat panas kot so lain kali kalau nk buat kek ni lg kene buat 1 minit je...huuhu..ape2 pun wardah tetap suke lak mkn n sgt teruje tgk kek yg aku buat utk die..siap nyanyi lagu happy birthday lg tu..tau la minggu ni da nak masuk 2 tahun ...

ni ar upe kek utk wardah..cantik kan..tp dalam nye hangus....huhhuhuhu


nak resepi x? k aku bg kat korang resepi yer..tp kalau korang nk masakkan kek ni try buat dalam 1-2 minit dl..jgn terus ke 3 minit nnt jadi mcm aku dalam hitam hangus...huhuhu..oh ya kalau nk tgk original resepi kat sini ye.....jom kite tgk ape bahan2 yg diperlukan...


bahan - bahan :

gula
telur
sirap cokelet hershey's
serbuk koko
minyak jagung..tp kat uma aku ada minyak masak ni je...
fresh milk...pakai susu yg anak2 korang minum pun ok gak
tepung naik sendiri...kalau xde pakai je tepung pancake  hihihi



cara - cara :

mula- mula korang pecahkan telur dalam bekas..


pastu masukkan 4 sudu gula dalam bekas tersebut...mcm aku, aku kurang kan gula tu masuk dalam 2 setengah sudu je...ikut korang la yer...


pastu kacaukan telur ngan gula sampai sebati..


lepas dapukul telur td masukkan 3 sudu besar sirap cokelet harshey's dalam bekas telur


pastu masukkan 3 sudu besar serbuk koko, 3 sudu besar susu, 3 sudu besar minyak dan 4 sudu besar tepung pankek...



kemudian kacau kan semua bahan2 td sampai la sebati.


da siap semua baru masukkan bahan t dalam bekas ..kat uma aku xde bekas yg sesuai utk buat kek so aku letak je dalam acuan yg ada dalam laci aku


mula2 letak dalam kertas ni last2 die lembik n mengalir keluar..terus aku tukar masukkan dalam bekas acuan ijau tu....



lepas tu boleh la korang masukkan kek td dalam MICROWAVE ...bkn oven ye.. masak dalam 2 - 3 minit..ikut la microwave masing2....jgn lama sgt masak nnt jadi mcm kek aku kat bawah ni 

hasil kek yg aku buat

walaupun kek yg aku buat tu da hangus tengah2 nye tu tp aku tetap gak hiaskan utk wardah...x sampai ati lak nk hampe kan die bl die da teruje tgk kek yg aku da kua kan dari microwave tu..so aku hias la ngan gule bentuk2 love kat atas kek tu..hihihi cantik lak tgk...


cube korang tgk kat tengah2 kek tu...huhuhu tu yg hitam hangus....tp wardah mkn gak die ckp sedap..hihihii


jom tgk gambar die nk masa mkn kek tu... tp sebelum tu aku nk gtau....aku x pakse yer wardah mkn kek tu..die yg nk suruh aku suap kan gak...hihihii







bl en.suami blk kerja aku tunjuk gambar kek td.. die tanya nape jadi mcm tu?hihihi kesilapan teknikal ler.....die ckp pasni leh ar buatkan kek birthday utk wardah..haaaa ok gak buat kecik2 pastu hias utk wardah..mst die suke...xpe next time aku try buat lg kek ni..kalau jadi aku inform korang yer....ok bye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers