Rabu, 13 Februari 2013

bob... dah nak seminggu bersama family ku


sedar x sedar bob da nak masuk seminggu stay ngan aku..kejap je rasa nyer..sepanjang die dok ngan aku tu mmg rasa tension je nk jaga dia sbb die dok ngiau je..ngiau sbb ape? sbb die xnk dok dalam sangkar dia nak bebas dk lepak2 n baring2 kat lantai uma aku yg licin tu..perghhhh bengang je rasa..bkn ape aku takut die dok menyiram air mawar kat uma aku je..tp bl en.suami aku ckp bob hanya kencing n berak kat tray yg ada pasir tu je..okla aku leh terima..mmg dia kalau nk membuang dia terus ke tray dia je.

cume yg buat aku hangin masa 1st day kitorang tinggalkan die kat uma..mmg da siapkan pasir semua tp die boleh bantai berak kat kusyen uma aku lak..aduiii mmg jenuh la nk membersihkan nyer...last2 aku x puas ati aku suh en.suami kurung die dalam sangkar n aku jadi bibik utk ari jumaat n seterus nyer...berkali2 gak la aku g bersih n mop uma tu yela risau sgt bl benda yg membabitkan najis ni kan..takut x sah nk sembahyang je..dgn bilik2 air sekali aku dok sental 3 4 kali.. 

alkisah nyer die g berak kat kusyen sbb pasir dalam tray die tu da penuh ngan najis tu yg die g bantai berak ikut suke die je... so da tau mcm ne nak handle nyer masa cuti tu pagi2 aku da siap2 tukar pasir utk die..pastu sediakan mknan die..baru la die x mengiau..tp yg kitorang hangin nye bl kitorang bg die mkn freskies yg jenis keras tu die x berapa mkn sgt...mule2 tu heran gak la nape la die asyik ngiau je padahal da bg mkn da..pastu bl aku keluar jenjalan ngan akak aku kat mid valley aku try beli kan die makanan baru utk die...

makanan utk bob
ha bl di beri makan bendalah ni baru la die x ngiau..cehhh upe nyer spesis memilih gak bob ni... da jenuh lak nk kene beli benda ni byk2masa g mid valley tu aku beli 1 keping jer... ari ahad tu aku g tesco ngan en.suami terus borong sakan makanan die tu..nasib la murah je RM1.30...bl bg mmg die senyap terus..da siap mkn siap lepak kat lantai n terbongkang je tido nyer..haiii la bob...


tp yg menjadi masalah sekarang ni stok makanan bob da abis..pastu ari isnin tu minta en.suami beli kan sekali die tersalah beli lak..g beli nyer yg jenis Pro diet..bob ni da la badan besar mane la geti nak diet2..last2 x usik pun makanan tu..die alah sbb pagi td tgk die g muntah nye makanan tu balik.... sian die..dok ngiau2 lapa pagi2 bute..tp nak x nk aku bg je la freskies utk tahan perut...( eh..eh... boleh lak mcm tu yer )..die pun mkn je la sbb da lapa sgt hihihih (pandai x aku buat andaian ) ...so blk petang ni nk x nk kene gak beli kan makanan die mcm kat gambar kat atas tu..kalau x jenuh dengar die ngiau2 je sampai suara xde...


tp bob ni kucing yg manja tau..die nk kite belai2 die jer..asal datang kat kite je terus baring2 n gesel2..tp die manja ngan en.suami la sbb en.suami rajin layan dia..ngan aku dia takut sbb aku asyik buat muke garang kat die..hihihihi...sampai kan en.suami ckp kat wardah semalam mcm ni tau....

en.suami : wardah tgk mama tu asyik marah2 kat bob je..sian bob...

aku : ngan wardah mama marah..ngan bob pun mama marah..fair xde pilih kasih yer... 

bob n en.suami
besar giler aku tgk bob time ni 
bukti bob manja ngan en.suami

bl en.suami dengar aku kua statement mcm tu terus die tergelak..hahaha aku pun sama boleh lak kua ayat mcm tu... ishh aku xde la garang sgt ngan bob tu la...ada gak aku belai2 die cume en.suami x nampak je sbb die g kerja..x caye cube tgk sape yg bersih kan najis die, tukarkan pasir utk bob, bersihkan bekas makanan bob n yg paling penting pukul 2 3 pagi sanggup bangun semate2 risau nk tgk ape yg bob dok ngiau kan tu n bg bob makan time tu.....haaaa x cukup baik ke aku?????


jom kite layan gambar bob yg sangat gembire bila aku bg pelepasan kat die santai2 kat lantai uma aku..yg die dok landing tu adalah port feveret die...betul2 sebelah bilik aku n dekat ngan peti ais...mane2 pergi pun mmg kat situ gak die suke landing...


comellll nye die
geti lak pandang kamera

lama die tido time ni dekat 3 jam sama time lak tu ngan wardah tido
baik punye lentok
syok dpt tido kat simen tu yer
ni yg aku x tahan tgk die boleh bantai tido kat bawah almari..nasib kosong almari tu
bob teman aku masak time ni tau
ni malam semalam masa aku nampak die landing aku tangkap gambar terus buat muke comel
ala..ala...pandai buat tangan mcm tu
aik mane dtg nye tgn manusia tu
oooo ini upe nyer kerja die..dok usap2 bob
wardah ni kadang2 ok kadang2 x ok ngan bob 
suke sgt dok usap2 perut bob tu..tau la banyak bulu lembut je
haaaa bl die da nk sampai kat carpet mmg aku halau cpt2 xnk bg bulu melekat kat situ..ni pun bg dok tepi carpet sbb nk tangkap gambar...hihihi


aku ngan en.suami ada gak bincang2 pasal nk jaga bob ni..die kate kalau xnk jaga bg la kat org..nak tau x setakat ni da dekat 3 org nak kat bob ni..tp kitorang lak rasa keberatan nk bg ke x...bak kate en.suami ada x kisah xde pun x kisah..tp aku tau en.suami die suke kat bob ni sbb die asyik main2 ngan bob..sampai kan sanggup mandi kan bob ngan air suam...bkn sekali 2x tau..wardah pun mandi air sejuk je...hishhh melampau ye ko bob....tp kitorang mmg x tau sampai bl nk jg bob ni sbb pk kan gak wardah ye la budak kecikkan... lg 1 dalam minggu ni kitorang xde camne la nasib si bob ni nnt...sape la nk tolong jadi bibik die yer..ada sape2 nak jadi bibik bob x??? sile angkat kaki...lalalalalalala



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers