Jumaat, 15 Februari 2013

mee goreng udang utk wardah


meh..meh nk cerite pasal last day cuti sebelum naik kerja aritu.. pas setle cerite entry ni baru la rasa lega sbb xde la berkumpul draf dalam blog aku ni...

last day ( ari selasa ) sebelum aku naik kerja ari rabu minggu ni mood memasak tu datang ngan membuak2 nyer..hihihi xtau la mayb sbb da lama x memasakkan..tu yg bangun pagi2 terus siapkan brekpes utk wardah.. pagi tu aku cube buat kan die spageti goreng udang..udang lg?? hihi memandang kan dalam peti ais ada stok udang yg beli aritu so aku abiskan la nk bg wardah mkn....idea nak masak spageti goreng ni datang ngan tibe2..aku masak utk 2 org mkn makne nye utk wardah n aku mkn laa.huwawawa.... 

resepi??? alaa aku buat bahan campak2 jer... jom tgk ape bahan2 nye ye

bahan :
spageti ( ikut bape byk korang nak )
udang yg da siap kupas kulit ( motip senang masuk mulut terus xya terhegeh2 nk kupas kulit lg )
bawang merah & putih ( di hiris2 ngan penuh kasih sayang )
sos tiram ( sikit je )
sos tomato
sos cili
margerin ( mls nk gune minyak so gune la margerin )

cara -cara :
panas kan kuali pastu panaskan margerin
kemudian tumis bawang merah dan bawang putih hingga naik bau
masukkan udang n masak sampai betul2 masak dan masak dan masak... 
masukkan sos tiram, tomato dan sos cili..kacau sampai sebati
kemudian masukkan terus spageti tu
haaa kan da siap
** kalau nk masukkan sayur pun ok gak tp aku malas nk letak **

jom tgk upe spageti goreng udang untuk wardah yer....


Photo: Menu utk mama n wardah....spageti goreng udang....udang adalah feveret wardah.....


mee goreng udang utk wardah
susu kesukaan wardah
bukti masakan ku sedap...sampai abis wardah n aku makan..hihihi

da abis makan tu dok intai2 ape laa yg si bob ni buat kat belakang dapur..sekali tu tgk die g buang hajat..aduiiii nasib laaaa die pandai membuang kat tray dia sendiri...

ishhh jgn tgk..jgn tgk... malu..malu....

da selesai kemas2 uma aku main2 la ngan wardah..geram lak tgk rambut die tu menggerbang je...nak ikat rambut die xnk..sekali aku dapat akal terus kusut2 kan rambut die n biarkan jer..hahaha da mcm ape lak aku tgk..nasib la die x melawan...( ank x baik melawan mak2 nye ye ) die elok je gelak..konon nye die igt kite bergurau la ngan die..sekali aku amik kamera terus tangkap gambar die... die elok je g main2 tanpa herankan aku..

ish..ish...jahat kan aku wat jahat kat anak sendiri..hihihhi.. jom tgk rupe wardah bl da di kusut kan rambut nye nak x... kalau bapak die tau maut je aku kene bebel..hihihi



Photo: Ank sapr la ni rambut x terurus...sian...sian.....

nampak sgt rambut da panjang










kusyuk je main tanpa pedulik kan mama
fokus..fokus..jgn endah kan mama tu


eh mama jgn kacau bole x????
tension...tension..tension...
ishh rimas la mama buat rambut mcm ni
sambung main laa

yeaahh akhir nye siap jugaa

haaa mama jgn nk kacau2 lg yer
mama kacau siap mama yer
eh..eh..ape yg lawak sgt tu wardah


hihihi ok itu je aku da cerite..
yes!!!!! akhir nyer dpt gak siap kan entry sepanjang bercuti raya cina..
so esok da ari sabtu..masa utk merehat kan diri....adiozzzzz!!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers