Khamis, 14 Februari 2013

jalan - jalan di mid valley ( sebelum raya cina )


hari ni aku nak cerite pasal cuti ari sabtu sebelum raya cina..hihihi baru nk cerite..sekang ni selalu sgt update cerite yg da basi..ni sume gara2 aku kemalasan nk on pc kat uma tu..rasa nyer da berbulan2 pc kat uma tu x di sentuh..aku on9 pun gune henpon..nk update blog kat henpon rasa mcm x puas nk menaip jer....

alkisah nyer ari sabtu aritu aku cadang nak lepak2 uma jer tp camne tah akak aku tpon tanya nak g memana ke? aku ckp x tau ada tempat best ke nk g..kalau ada tempat best leh gak la join..tp takut jem lak sbb da nk raya cina kan... akak aku ckp x tau lg ape2 pun g bersiap dl nnt baru plan nk g mane... sebelum bersiap tu mesej la en.suami g tau akak aku ajak keluar n die pun beri keizinan..tp sebelum letak telepon aku gtau la kat en.suami yg aku da bg bob mkn, da bersih kan najis dia n nnt aku kurung kan bob tu dalam bilik air sbb xnk bg die merayap...hihihihi kejam x aku???? motip aku gtau semua tu kat en.suami sbb nak tunjuklah sebelum aku tinggalkan uma aku da buat semua kerja..hihihihi...gelige x otak aku???

dalam 1 jam lepas tu baru la akak aku n askar2 lelaki die sampai..askar perempuan die tinggalkan kat uma mak aku sbb ayah die kate budak tu jenis malas nk jln nk berdukung je..tu yg payah nk bawa... upe nyer sebelum dorang datang kat uma aku dorang da sedap2 isi perut kat uma org kawen patut la berejam aku tunggu x sampai2 gak..sampai2 je terus meluru dorang cari bob..aku ckp bob tgh berkurung dalam bilik air tu so kalau nk masuk tandas sile gune tandas di belakang..tp agak2 nk buat free show dpan bob ape salah nyer kan...hahaha...

masa abang2 sepupu wardah dtg die ape lg..mule la mengaktifkan diri sbb ada geng..masa ari tersebut die sgt baik ngan abg Am die..sampai kan berjalan pun nak berpimpin tangan..kalau abg Am die lepas kan tgn cepat2 die tarik tgn abg am nye tu..ngan abg harisin xde lak die nk rapat...





dalam kerete baru la kitorang plan nk g mana..last2 cadang g mid valley je..aku ckp nnt jem tp abbg ipar aku ckp kl da tenang da x byk kerete...ramai berpusu2 masuk kat karak tu nk blk kampung... sampai2 je kat mid valley aku rasa mcm x percaya je tgk keadaan parking..sgt la luas..mmg jarang sgt berlaku mcm tu tau..selalu kalau aku dtg mid valley mmg comfirm2 la x dpt nk masuk or parking kerete...aku tgk kat sign board parking tu ada lbh kurang 150 parking free...haaaa mane x terkejut kan..






masuk2 dalam mid valley tu terus g jalan cari mkn..aku ckp kat akak aku aku kelaparan yg amat sangat..ni semua gara2 dorg la dtg lambat..nasib la da bg wardah mkn dl sebelum tu tp sikit je die mkn.. sepanjang perjalanan mencari makanan ada gak la tangkap gambar wardah berpegangan tangan ngan abg am.... amboiii depan mama pun berani berpegangngan tangan ye....

alamak bang...kantoi la mama nampak kite pegang tgn...
mama jgn gtau papa yer abg pegang tgn wardah...
bkn wardah yg nk pegang abg yg nak pegang tgn wardah tau mama
da..da xnk tgk kamera lg..cepat bang lari...

memandang kan esok nyer da nk raya cina so dalam mid valley tu dorang hias la cantik2 kat dalam nyer..so aku xnk lepas kan peluang suh gak wardah n abg am nye tu posing kat situ jap...

abg duduk jauh2 yer jgn dekat2 ngan wardah
wardah pelik tgk ada pokok limau kat situ
gud gurl elok je die berdiri bl aku ckp nk tangkap gambar


selesai bergambar terus kitorang stop kat Nandos utk isi perut aku yg kelaparan... kitorang pilih set ape tah aku pun x igt yg aku igt ada ayam sekor yg di minta potong 8 bahagian..utk warda aku pilih utk bg nasi buat alas perut die..ye la kat uma td die mkn sikit jer..nasib kat situ byk gak la die mkn mayb suasana lain tu yg selere sikit kot.. lg 2 org abg nye tu mkn sambil main2..aduiii yg aku x tahan si harisin la masa makan boleh lak die buat main ayam tu...time tu mak n apak die xde g surau so nk x nk kene la aku jadi garang pakse die mkn betul2...last2 malas aku nk layan aku layan si wardah jer..huwawawawa

mama n wardah

sibuk nak pilih menu gak
ape yg sedap nk mkn yer mama
jap wardah bace dl ape yg ada kat menu ni
gambar ni abg am yg tangkap
yg depan tu abg harisin yg belakang nyer abg am... 
mama n wardah lagi..papa???? papa kerjaaaaaa
oder air mineral je...motip tangkap gamabr botol air??????
time ni ngah suap wardah mkn..sgt la lasak ini budak...masa nk mkn dok bangun duduk...bangun duduk je kerja nye
makanan da sampai
ayam yang di potong berkerat2...hihihih



selesai makan terus kitorang ke carefor sbb akak aku nk beli barang sikit..aku mule2 nak cuci mate je sekali terjebak lak shoping bantal n baju utk wardah..yg x tahan nyer baju utk wardah je da berabis seratus...gilerrrr betul la...ni semua kes akak aku la die dok pilih2 baju anak die ngan aku2 sekali terjebak tp yg bagus nyer bl die da pilih die audit balik so amik dalam 4 helai je baju berabis la dalam 40 hinggit tp aku ni da berapa kali audit baju tu pun still total 100..huuhuhuhu..xpe la baju wardah pun byk da kecik n bkn selalu pun kan berbelanja sempena raya cine ni...hihih...

masa tgk jalan2 dalam pasaraya tu terjumpe la maskod ni..maskot ni x silap aku utk promosi perfume utk kerete ape jenama pun aku x pasti..akak aku yg beli aku xde pun..masa bawa wardah dekat ngan maskot die bkn main melalak2 die nangis sbb takut...padahal lum dekat lagi pun...da x dpt nk tangkap gambar die bersama...tp yg kelakar nyer bl kitorang nk blah dr situ boleh lak wardah ckp babai kat maskot tu..abg ipar aku ckp poyoooo ar si wardah ni..td bkn main takut sgt...



pastu kitorang pusing dalam tu ..akak aku cari barang dapur die..mule2 tu amik 1 troli je pastu jadi la 2 troli sbb barang aku je da sekat penuh sebahagian troli tu..hihih...yg jadi tukang tolak troli nyer adalah anak2 buah aku 2 org tu..bl aku nk tolak dorang x bg..puas berebut sampai kan bl da terjatuh barang n aku buat muke garang baru la serah kan troli kat aku..tu pun buat muke merajuk kat aku ..huwawawa

sakan yer dak ni 
abg am yg tolak troli wardah
2 org bodyguard



habis bershoping terus la balik..tp xde la blik uma terus..kitorang singgah dataran jap sbb nk g pasar malam..tp x sampai tengah jalan kat jln tar tu kitaorang patah blk sbb rasa air ujan mcm menitik..tp yg x logik nye bl kitorang da patah blk xde lak turun ujan nyer...nampak sgt yg kitorang semua ni kene blk xle nak singgah2 ke mana lg da.hihi... 

sampai2 je uma terus mesej en.suami ckp da nk sampai sbb nk minta tolong amikkan barang..tp aku dok tunggu2 mane laa bayang laki aku x nampak2..rasa nye macam nampak kerete die pusing masa akak aku turun kan aku dari kerete...da lama sgt tunggu terus je aku naik uma ..tgk2 laki aku elok je ngah bersih kan si bob..aikkk naik pelik lak aku..abis yg aku nampak dalam kerete die sambil tersenyum lain macam tu sape??? aku x puas ati dok soal kat die td die ada turun bawah ke naik kerete... ia ckp mane ada..abis tu yg aku nampak naik kerete die tu sape???? oohhhh tu angah dia pinjam kerete...ohhh baru la clear abg ipar aku upe nyer..patut la aku tgk td die senyum lain macam...

da hilang kekonpiusan td terus bersihkan wardah ..buat kan die susu terus pengsan anak aku tu... masa dalam bilik wardah tunjuk kat en.suami barang yg aku beli kat carefor td.die tgk byk nyer baju wardah..aku ckp baju die da byk kecik x muat nk tutup perut die tu yg beli lg baju..hihihi pandai x aku buat alasan..pastu aku tunjuk kat die makanan bob n syampoo utk bob..try belikan makanan basah utk die sbb dok mengiau je nasib die makan n diam terus lepas tu..upe nyer die mkn makanan basah tu jer..tp botak la nk kene beli jenis tu jer...nasib la sekeping RM1.60 je...huhuhu...

brand ni baru la bob berselera mkn....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers