Jumaat, 28 Februari 2014

nasi lelapan khas dari miri, sarawak



alhamdulillah selamat balik dari miri.. aku balik mlm rabu aritu tp semalam sambung cuti sbb penat sesangat badan ni.. mana x nye pukul 12 mlm baru sampai uma...tu pn dr KLIA aku amik ERL turun kat TBS..pastu minta en.suami amik..time tu si kecik tgh tido so xnk lah nyusahkan en.suami g amik kat KLIA...

semalam cuti mmg sepenuh nye abiskan masa dgn wardah kire topup balik ari yg aku tinggalkan die..die siap cakap lagi mama jgn tinggalkan wardah lg tau..alolololo...

Photo: Pagi2 die da ajk mama mkn roti canai....layankan je la....
penuhi permintaan die nk mkn roti canai

selama aku kat miri ( lama lah sangat padahal 1 hari je ) aku sempatlah merasa makanan diorang kat sana..ape die panggil nasi lelapan.. haaa penah makan x....

Photo: Dah lunch ke blum.jom kite mkn nasi lelapan khas dr miri....
nasi lelapan khas dari miri

nasi lelapan ni kire nye nasi di mkn dgn 8 jnis hidangan yg antaranye termasuk tempe, tauhu, ulam2, limau dan sambal belacan..cube korang kire cukup x 8 jenis hidangan die...korang boleh pilih sama ada nk mkn dgn ayam, ikan, udang  atau ikan keli..aritu aku amik udang sbb da lama x mkn udang..maklumlah udang kat kl ni kan mahal ya amat...


lg aktiviti aku kat sana cm biasa lah mencari kek lapis utk di mkn oleh kawan2 n keluarga..pastu g la ikut org miri bawa aku g beli beras borneo, belacan dan udang ..fuh konon nye aku g outstation kali ni xnk keluar byk duit sekali amik ko....xpe lah bukan selalu dpt pergi kan..

ok itu cerite aku kat miri..sekarang ni cerite aku bila da sampai kat KLIA lak.. biasalah bila sampai kat KLIA dan lalu bahagian perfume aku tibe2 rasa mcm di rasuk pulak..hihihi...rasa nye baru je beli perfume baru tp aritu aku terjebak lg laburkan duit kat perfume.. perfume kali ni yg di cari victoria Secret dan Versace...ni pun aku beli x tunjuk kat en.suami..hihihi kang kene jeling lak dengan die ...

Photo: Klu g airport mmg x sah klu x abis kan duit kat bhg perfume...
saja nk tayang paper bag je 

ok itu je nk cite kali ni... mungkin ni travel aku yg terakhir..huhuhu sbb lepas ni aku mungkin akan bertukar tempat kerja dan akan buat kerja lain..huwaaaa sedih..pagi2 sampai je opis dengar org ckp dah sedia ke nk bertukar sbb dengar2 posting akan keluar awal bln 3 ni..huwaaaaaaaaa sedih..sedih...

xpe lah doakan aku dapat berkhidmat kat tempat baru dengan jaya ye... hmmm tempat baru..kawan baru...keje pun baru..tp en.suami ckp xpe leh pergi blik sesama...hmmmm ye laaa

kalau ikutkan bos besar aku ckp selagi aku xde pengganti aku stay lg kat sini tp arini bos besar aku last keje sbb die da nk pencen so boleh di jamin ke ape yg di cakap tu..sbb ada sorang pegawai kat sini mcm tunggu bos besar aku tu keluar je pastu keluar lah taring nye..huwaaaaaaa


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers