Selasa, 11 Februari 2014

percutian di gold coast morib part 1



bismillahirrahmanirrahim... fuh amik masa yg lama gak nk update psl g bercuti kat gold coast morib ni.. alhamdulillah 15 - 16 januari aritu kitorang g bercuti kat gold coast morib guna vaucher yg dibeli kat Matta Fair.. harga voucher tu RM198 termasuk sekali 1 night stay, breakfast, dinner dan juga 4 tiket utk masuk taman tema..

first sekali bila sampai kat gold coast rasa mcm teruja je dan perjalanan dari ampang ke morib amik masa lebih kurang 2 jam sbb bawa slow kan..budak kecik tu pun da bape kali tido dalam kerete..cuaca pun boleh tahn panas dan x ujan..

sampai2 je terus aku ke kaunter utk dapatkan bilik..sebelum datang mmg aku da booking awal2 da so xde la masalah..alhamdulillah segala urusan cek in berlaku dengan pantas..tunjuk je voucher tu terus dapat kunci bilik..sebelum nk dapat kunci tu aku ada bgtau kaunter yang aku nak bilik mengadap taman tema..dan 1 tips utk korang yg nak cek in kat sini..kalau nk dapat kan bilik mengadap taman tema pastikan nombor bilik korang adalah nombor genap..sebab aape yg aku buat survey semua nombor bilik no genap rata2 mengadap taman tema ..kalau nombor ganjil tu korang akan mengadap jalan dan parking..agak boring lah..

ok selesai cek in terus masuk dalam bilik..buka je pintu terus rasa waaa cantik nye..sbb bilik dalam keadaan yg luas dan mengadap taman tema.. ni kalau duuk 4 org aku rasa mmg muat sangat..bawa toto da leh lepak ramai2... 


selesai tgk bilik kite tgk bilik air pulak ye..dalam bilik air tu ada jakuzi..aku dengan wardah ada gak mandi dalam tu tp dok tunggu air penuh sampai ke sudah x penuh..en.suami ckp jakuzi tu rosak.kalau ok mst ada keluar buih2 dkt tub die tu..so x jadi ar mandi dalam tu kitorang mandi air pancuran biasa je la..tp dari segi bilik air die bg aku puas hati lah xde la sempit..lg satu tingkap dari bilik kitorang tu boleh buka leh ngadap bilik air..so kalau xnk bg org skodeng kite mandi kite tutup lah tingkap tu..hihihi





Add caption

ok meh aku tunjuk beranda bilik kitorang pulak ye..kat berandar tu adalah meja dan kerusi ..kalau korang nak lepak2 kat situ pun boleh sambil2 tu leh cuci mata tgk org mandi kat bawah tu..time kitorang dtg tu tengahari cuace panas sangat...tp aku tgk org lain elok je mandi x rasa ape2..budak kecik tu bila nampak org mandi die pun sibuk lah dengan pelampung die nk ajak turun..da dengan kitorang2 sekali terjebak mandi











tapi sebelum mandi bg posing beberapa keping gambar dl yer..hihihi







time ni si kecik tgh ajar mama n papa berenenag..elehhh setakat berenang kat lantai boleh lah..tunggu la bila da sampai kat air..melalak mcm org kene pukul takut air...


sebelum mandi kene pakai ni ye

gambar masa mandi aku x amik lak sbb malas nk bawa kamera..tp mmg rasa panas je ati ni sbb wardah tu die yg beriye2 nk mandi tp bila da turun xnk lak mandi..die suruh mama n papa yg mandi..pastu die berlagak mcm org dewasa konon nye nk kawal mama n papa..siap buat gaya nak amik gambar mama n papa..last2 bila da mls nk mandi ajak lah die naik atas sbb rasa penat lah pulak....
haa kalau korang raasa nk beli ape2 kat area taman tema tu ada kedai so korang boleh lah beli makanan ringan2 leh makan kat dalam bilik..kitorang beli la ape yg patut sbb nk alas perut sementara tunggu dinner..nk keluar mmg malas la..





petang tu x tau nk buat ape so kitorang jalan2 je kat tepi pantai..saja je nk tgk pantai morib..




bergambar depan bilik

ni x tau ape yg diorang nak buat..mayb dewan besar kot

kalau amik bilik ganjil korang kene ngadap parking ni la











si wardah takut sgt dengan patung warna merah ni..kalau lalu je terus nangis minta papa die dukung

amboi bercekak pinggang ko jalan ye



















aku ni mmg x pernah g kat pantai morib ni..selalu aku dengar org ckp pantai morib tu kotor..bila aku tgk depan mata baru aku tau..ye mmg kotor pun..patut lah xde org nak mandi..tgk je la dalam gambar aku amik ni..x tau kenapa leh jadi macam tu








lepas jalan2 tepi pantai perut rasa lapar lak.ape lagi terus g makan mlm..gambar mknan aku x amik lak sbb betul2 menghayati makanan yg ada kat situ..bg aku makanan kat hotel ni ok lah banyak pilihan..bila aku tanya en.suami ok ke x makanan kat sini die cakap ok..banyak sangat makanan...siap ada sushi, aneka mee, nasi, buah - buahan, kuih dan kek..tp mmg betul banyak pilihan..aku heran kenapa bila aku baca kat blog2 yg lain dorang ckp makanan kat hotel tu x ok..

lepas makan terus kitorang lepak kat bilik..ingat nk keluar g bagan lalang tp bila pk2 mcam jauh je terus lupa kan hasrat tu ...tgk budak kecik tu pun nk tido..yelah penat la konon nye.. sebelum tidor aku gtau kat en.suami masa bc blog org lain ada diorang kata bila waktu mlm akan ada bau busuk...x sure itu bau ape.. bangun esok nye terus aku tanya en.suami ada bau ke x sbb aku tidor mati mmg x sedar ape pun... die kata ada bau tp xde lah bau busuk die mcm bau makan kucing friskies tu je..aku pun ada gak terbau mcmtu tp diam kan je lah.. tp xde lah busuk sangat..mayb bau tu dari kilang yg adakat depan jalan hotel ni kot...( aku agak je ada kilang kat situ hihih )

hmm k la nnt sambung next entry ye ....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers