Rabu, 12 Februari 2014

perkembangan wardah - mengenal warna



selamat pagi..sebelum start keje meh kite bekpes dl ye.. pagi td hampir2 tertinggal nasi lemak yg dah di beli ngan en.suami kat bus stop ms tunggu bas..bas da sampai dah nasib baik sempat patah balik amik nasi lemak..kalau x rugi wooo..dala peru ni pagi2 lapa masuk angin ..semalam kurang selere nk makan so arini kene mkn banyak2...

semalam aku berdua je dengan wardah dekat rumah..en.suami ada kerja huhuhu...so semalam aku teman kan wardah main2 n ajar die mewarna..alhamdulillah wardah dah kenal colour..seingat aku, aku x sempat lg ajar die jenis2 colour yang selalu aku sebut kat die  colour hitam, putih dan merah.. tu pun bila nak amik remote tv aku ckp tolong mama amik remote tv colour hitam...

so semalam konon nye nak try lah die aku ckp bagi kat mama colour oren.. terus die bg colour oren..waaa ini petanda yang baik..pastu aku minta colour biru dan cokelet..pun betul..terus aku puji die..waaa anak mama dah pandai kenal colour lah..meh mama cium ..terus die suke..so semalam aku ajar lah die mcm mane nak colour..selalu aku biarkan je die main conteng2 kat buku tu..bila aku ajar bersungguh2 die colour..tp yg pelik nye satu tempat tu je die colour sampai nak koyak kertas buku tu..hihihi

Photo: Amboi bkn main tekun lg die buat homework
sedang tekun mewarna tu
Photo: Punye la lama die dok ngadap buku tu, ini je hasil yg dpt....
ok ini lah hasil nye..punye lah lama die colour buku tu

apa2 pun mama tetap berbangga walau pun baru ada perkembangan sikit..lepas ni nk kene start ajar die sikit2..ye la aku target die start umo 3 tahun baru nak ajar die pasal nombor2, abc, mewarna dan menulis....nnt tahun depan kalau masuk sekolah kire die dah tahu sbb dah didedahkan kat rumah....

hmm ok lah xnk merapu pagi2 ni sbb banyak kerja lagi tengah tunggu tu.. nnt kite update lg ye...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers