Ahad, 15 April 2012

KuIh KeRia UtK wArDaH


kuih keria ni aku buat ms wardah umo 10 bln..klu x silap aku la...dpt idea buat ni bl tgk blog kak farah rahim  watkan utk mimie..aku pn ape lg amik kesempatan buat utk wardah la..hiihihi so simple cara buat kuih ni..meh kite tgk bahan2 n cara2 buat nyer ye...

bahan - bahan
keledek oren
oat

cara - cara
keledek di stim sampai lembut...pastu hancurkan / lenyekkan 
oat di blend sampai halus
kemudian campurkan oat td n buat sampai bole dibentukkan... klu lembik leh tambah oat lg
kemudian klu nk mkn boleh la di bakar atau di goreng ngan minyak yg sedikit..

masa aku buat kuih keria aku buat bentuk besar senang nk bg wardah pegang hiihhi.. mcm bese ar jom tgk aksi wardah bl dpt mkn..



kuih keria yg da siap 
sebelum mkn


amik secubit dl 
hmm ape ni yer mama
meh nk tgk ape yg bentuk bulat2 ni
hmmm bole thn la mama
klu masuk kat jari bole x mama
aummmmmm
erkkk knp wat muke mcm ni
nnt buat lg yer mama
ceeenyummmm
mkn sambil mate tgk tv
hmmmm
ape ni yer mama
dap ar mama
tgk tu mkn mcm tu skali
nyum..nyum..
dok teliti lg ape yg dimkn tu
seperti biasa ini la pengakhirannyer... mama kn rajin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers