Isnin, 2 April 2012

ToM yAm BaBy


mood memasak arini rajin sbb da ada kat uma sendiri..hihihi so jom terjah ape menu utk wardah arini..

TOMYAM BABY

bahan - bahan
bawang merah + putih + halia = dihirs
serai = di tumbuk kasar
daun limau kasturi
jus limau sikit  ( baby 1 thn ke ats )
carrot
udang  or seafood  yg baby da boleh mkn ( ape2 jer mknan yg korang nk letak..)
air

cara - cara
masak air sampai menggelegak..lepastu masukkan bawang + halia + serai
da agak2 1 2 minit pastu masukkan udang or ape2 mknan seafood 
biarkan sampai msk..da agak2 msk masukkan carrot , daun limau kasturi n jus limau
reneh lg sampai carrot lembut..
tadaaa!!! siap sudah... 


nk gak amik gambar dlm periuk
fokus lg dekat2...
ok ni dlm bekas wardah.

pssst..bl aku rasa tomyam tu sedap jer..siap aku tgl kan sikit utk aku mkn petang nnt ,..ahaks!!! menu aku lak arini daging masak lemak cili api..actually bkn aku yg msk tp tapau dr uma mak semalam..so arini aku panas kan ajer...senang kje kn...

daging masak lemak cili  api

nak tau x pagi td bangun awal bebenar kul 4 sbb x le nk tdo..nk msk rs mcm awal sesangat..g ar mandi awal..ngah2 gosok gigi tu tbe2 lampu dlm bilik air tu meletop...kusss semangat terkejut mak!!! tbe2 gelap 1 uma..ape lg terus blari kua kjut kan En.suami.. mmg da agak da lampu dlm bilik air tu mst nk tbakar x tau lak kne time aku nk mandi lak..ishhh..nasib lampu dlm bilik air tu jer yg tbakar..En.suami bangun2 die dok terpinga2 asal aku kjut die awal sgt..die nengok dunia gelap jer..hahaha..dia g adjust suiz utama tu baru la terang dunia ni..ape lg die senyum2 g bantai sambung tdo blk..yg aku ni takut nk g bilik air gelap p ar sambung gosok gigi kat toilet sambil bawa sabun mandi...hihihihi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers