Selasa, 20 November 2012

ikan dori goreng tepung + masak 3 rasa


ok ni cerite basi lg..huhuhu x pat nk update on that time la...sgt2 la bz..ni pn bz gak tp nk ilang kan raasa bosan wat kerja buke blog jap n update... ni cerite ari sabtu ok..aritu ada beli kan wardah ikan dori tp x sempat2 nk masak so dlm otak ni cadang nk buatkan fish n fillet tp mcm ne tah jadi ikn goreng tepung lak.. tp sedap gak rasa nyer n aku yg tukang perabis kan hihihi... cara nk buat senang jer..cuci bersih2 ikan dori tu pastu lumurkan ngan telur..da lumurkan ngan telur ....letak kat dalam tepung lak..tepung aku pakai tepung gandum jer sbb tu je yg ada kat uma aku..lepas da letak tepung lumurkan semula kat dalam telur pastu masukkan dalam kuali...haaa masak la sampai mcm warna keemasan..da siap!!!!

first step : campurkan ikan ngan telur
nak gtau ni tepung gandum hihih
pastu masukkan ikan td ke dalam tepung
so jadi la camni upe nyer..lpas da masuk dlm tepung masukkan semula dlm telur yer
goreng sampai masak
sementara ngah goreng tu layan jap si kecik yg mcm2 ragam nyer
dan akhirnyer gini la hasil nyer....


 siap ajer masak terus si kecik jerit2 x saba nk mkn... betul2 kelaparan ckp nak tu nak tu sambil pegang mangkuk die.. bl mama ckp nnt dl tgu sejuk mule la buat2 nangis kuat2..waaa ble pekak telinga tau dengar....

x saba nk mkn

aksi merajuk bl mama cakap tgu dulu
bl mama ckp tgu die g sendiri kat meja nk amik mknan hihihi
 sekali mama bg die mkn kat bawah jer..x mo mkn atas meja nnt abis semua barang die g tarik nyer..mkn bersila kat bawah sambil layan upin ipin yer...mcm bese la buat muke terkejut bl tgk benda baru kat depan mate...









  da puas mkn sampai kenyang mama ajak die kua g cuci kerete..sebelum keluar mama ikat rambut pokok kelapa dl yer kasi comel2..hahaha lain je tgk muke die bl ikat pokok kelapa kat kepala....






konon nyer lpas cuci kerete nk g car4 nk beli barang2 sikit nk masak alih2 boleh lak die cakap kat aku die biyak!!!!! arghhhhh awal2 td sebelum kua suh berak xnk ni da keluar time tu la nk berak... batal semua program terus balik uma... sampai2 uma jer bersih kan punggung itam  die tu terus die tido..aku ape lg terus ke dapor memasak la..sepanjang masa nk masak tu ati cam x sedap jer dok pk kat kerete da kunci betul2 ke x yer..pandang la kat tingkap ok jer xde yg meragukan..tp bl ujan turun terus pandang kat kerete tbe2 boleh lak ckp eh...kenapa dari tingkat atas uma aku ni boleh nampak dengan jelas stereng kerete aku tu yer..sekali ketok kepala..laaaaa lupe naik kan tingkap laaaa....terus tukar baju cepat2 n capai tudung n kunci kerete turun ke bawah..time tu wardah tgh tido so mmg mcm lipas kudung la aku lari sbb nk selamat kerete n takut tinggalkan wardah sorang2 kat uma..

sampai2 je kat bawah mmg betul pun tingkap x tutp terbuka luas..abis masuk air kat dlm kerete..aku da gabra terus capai kain n surat khabar lap pintu..hahahaha cuak sbb taknak bgtau kat en. suami..klu die tau mau kene bising..aduiii camne la boleh lupe naikkan tingkap... setle semua aku lari naik tangga sampai ke tingkat 6 uma aku..haaa bayangkan ko naik tangga sambil berlari..x ke terputus nyawa je rasa..nasib ms sampai je buka pintu tgk wardah masih tido lg..risau gak die tersedar tgk2 aku xde sbb masa tu gurh mmg kuat giler bunyi....

lepas kejadian tu tercungap2 aku bernafas sambil minum air..pastu sambung memasak... tgk ada lebih ikan dori yg wardah mkn pagi td terus aku mskkan die ikan 3 rasa...waaa sedap tau sbb wardah mkn byk..mule2 tu die rasa lain lepas tu nganga je mulut minta suap...

ikan dori masak 3 rasa
ni la lauk saya utk minggu ni
bangun je tidor terus bagi wardah mkn..haa time ngah lapa kan tu yg mkn byk..n bese la bl baru bangun tido rambut pun x terurus je tgk..hihi anak sape la ni...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers