Isnin, 6 Mei 2013

berkelah pulak die -------> teluk kemang, port dickson


ishhh aku rasa sejak2 ni dok cite pasal aku berjalan je kan..ok aku janji ni last aku cite pasal cuti2 sbb lpas ni en.suami da x dpt nk cuti mcm ni..kene la aku dok uma je ngan si kecik x pun kalau nk kua kene kua sendiri..nak tunggu en.suami x dpt la sbb die blk keje pun lambat ..huhuhu...

kali ni aku nk story pasal kitorang berkelah kat PD lak..kalau korang nk tau dl ms aku form 4 - form 5 aku sekolah kat PD..dl di panggil sekolah Teknik Port Dickson sekarang ni x silap aku da tukar nama panggil kolej vokasional..kalau silap tolong betul kan yer...2 tahun aku kat sana macam2 aku belajar tau..bkn setakat belajar mata pelajaran yg wajib belajar bercinta pun ada gak..huwawawawa.. best tau zaman sekolah dl kalau di igtkan..

kalau aku lalu je kat PD ni mst aku akan teringatkan kisah2 zaman sekolah n rindu sgt nk lalu kawasan sekolah...dan tiap kali tu la en.suami kene dengar cerite yg berulang2 dari aku pasal zaman sekolah aku..huwawawa..tambah2 lak kalau kitorang singgah kat Terminal One..waaaa tempat berdating tu dl...walaupun lepas habis sekolah dl pun aku rajin gak lepak kat Terminal One tu sbb nk lepas kan kerinduan pada kawan2 n ex2 aku..hahahahaha x beragak kan ayat..kalau laki aku baca maut kene pelampung..tp kan kat Terminal One tu gak ada kisah sedih utk aku tau..huhuhu..bese ar budak2 sekolah putus cinta..

tp ms aku kenal en.suami dl die pun pernah ajak aku berdating kat sini..hihi agak nye die mmg tau tu ada lah tempat feverete aku.nasiblah en.suami sgt memahami..hihihi..eh..eh,..ape cite ni boleh melalut ke kisah dl2 lak..

ok sekarang aku nk gtau di sbb kan anak aku ni mmg hantu air so kitorang plan bawa die g main air kat PD tu..bl aku ckp nk g mandi laut x..dia ckp xnk..nak mandi sungai..ishhh laut lg best dari sungai la..tp budak2 mana paham kan yg diorang tau nk main je..bl sampai je kat PD tu terus die ckp mama nk mandi sungai sambil x menyempat lari arah laut..hihihi...

tp sebelum aku gerak g PD tu aku da ckp kat en.suami nk bawa bekal alang2 kite berkelah la..konon nk gerak dari uma pukul 7 pagi last2 pukul 9 baru nk gerak..ni sbb aku masak lama sgt la ni....huwawawa..masak beriye2 sgt tp yg nk mkn nye 2 org je..budak keck tu abaikan sbb die mkn kuantiti yg sikit je... nk tgk ape yg aku bawa utk berkelah kat PD tu??? ha jom...




ni tgh masak inti sardin utk buat sardin roll

sardin roll sebelum di goreng


selepas di goreng.. actually aku buat 2 versi..1 sardin roll lg 1 sosej roll..yg sosej roll tu utk si kecik mkn.. 

lepas tu aku rajin g la buat macaroni bolognese n pasta chese utk si kecik mkn..


di sebabkan mlm tu aku singgah pasar malam beli buah so ngan buah2 tu gak aku angkut bawak g berkelah sekali..huwawawaa



sampai2 je kat Teluk Kemang tu si wardah mmg da x tentu arah..x menyabar langsung die nk g mandi laut tu..sebelum nk bawa die g mandi en.suami g la kedai beli air dan ais batu..igt kan itu je yg die beli sekali die beli kan mainan utk2 kaut pasir tu utk wardah..ape lg suke lak die...



ini lah barang2 kitorang masa berkemah..baik punye siap bawa pelampung..yg tikar tu pinjam mak mertua punye..hihihi..da elok ada tikar boleh lupe lak nk bawa khemah da la ngah panas huhu..last2 kitorang baring je la sambil tangan tutup mata akibat silau cahaya..x cukup dgn 1 tikar aku beli lg 1 tikar utk aku baring..mana x nye 1 tikar si kecik tu da buat main pasir da x le aku nk tido...



tgk tu betapa x menyabar nye die nk mandi siap pakai cermin mata tu x tahan..org keliling yg tgk die semua dok senyum2 tgk gelagat die...siap letak barang semua terus en.suami bawa die g mandi..aku x mandi pun sbb ??? ntah x tau sbb ape..sbb nk jaga makanan kot xnk bg hilang..hahahaha last2 hilang gak ..hilang masuk dalam perut aku..huwawawa... 

mula si wardah suke la dapat main air laut tu..sampai ke tengah en.suami bawa die mandi..sekali tu en.suami ckp ada ombak datang kat die terus die langsung takut nak mandi..nangis2 suh ajak naik..bl aku ajak mandi sungai dia ckp xnk nnt jatuh..hahaha fobia betul ank aku.,.last2 die dok main pasir je la sampai blk... bl ajak mandi xnk...okla  jom tgk gambar kitorang yg belambak ni yer..hihihi...



 

ni ape kes lak dak kecik ni



















ni anak ke bapak yg jakun ni????




bl dapat makan aiskrim bukan main suke die..siap ckp ngan aku..mama..... makan aiskrim sedap kan???? waaaa ayt x boleh blah langsung...







bapak die ni aku x tau ape kes..tp awal2 aku ckp ni bukan kerja aku yer...



muke cam x puas ati je papa bg biji mangga kat die

rajin kan laki aku siap kopekkan mangga utk anak n bini die mkn...tu yg i sayang bangat kat u..huwawawawa




ok ni mmg x boleh blah..melampau mama pun x macam ni 









ok itu je gambar2 yg sempat aku tangkap sepanjang kitorang berkelah...walaupun kejap janji si kecik ni ep..balik ke kl mcm bese tido je kje nye..tp kan yg x boleh aku lupe masa nk g toilet kat PD tu aku x tau bapa bayaran yg di caj so aku dgn slambernye korek duit kat poket en.suami jumpalah rm0.30 sen pastu terus g toilet ngan lenggang lenggok nye..da la jauh lak tu..ms nk masuk akak tu ckp kene bayar 50sen..alamak!!!! aku ckp saya bawa 30sen je ni kak igtkan 30 sen je sbb sy nk tukar seluar je bkn nk membuang pun..akak tu pun diam je aku buat muke kesian..nasib la pakcik2 kat situ ckp xpe la masuk je la..hihihi... balik2 je dari toilet aku ckp kat en.suami yg aku hutang 20sen ngan kakak tandas tu..kalau papa rajin papa bagi la 20sen blk kat die..hihiih..lepas tu terus aku x g toilet tu sbb seluar yg aku pakai tu x basah pun..main sarung je seluar jeans aku kat situ gak..hihihi...

ok la tu je nk cite... thanks ar sudi singgah bace entry melalut aku ni...huwawawa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers