Rabu, 29 Mei 2013

ikan bakar pantai jeram - Kuala Selangor



ni cerite lama baru arini ada kesempatan nak berkongsi..tarikh pun aku x igt bape aribulan tp yg pastinye ari ahad la..hihihi..along aku ajak g makan kat kuala selangor sbb die nk belanja mkn sempena befday ank dia yg kecik sebaya wardah tu.nisa n wardah beza 3 bulan aje...so bagai org ngantok di sorongkan bantal aku pun ikut je la..yg ikut skali time tu mak ngan ayah aku..pastu akak aku yg kedua n anak die x join sbb diorang mls nk ikut..ape tahh ajak mkn pun mls..huwawawa..

tp sebelum pegi tu petang tu aku n akak aku g sogo teman dia cari kasut sekolah ank die..dok cari2 tp x jumpa pun so kitorang lepak2 je la kat food court sogo sementara tunggu en.suami blk dari kje.. lepas en.suami da sampai uma baru la kitorang gerak g kat pantai jeram kuala selangor...


beday gurl

ni lak kakak wardah


abang harisin


mula2 cadang nk bawa 2 kerete ke pantai jeram tu tp cancel sbb kitorang bawa kancil time tu so ramai2 naik la 1 kereta akak aku..nasib la kerete besar muat ramai2.. gerak lepas magrib dalam pukul 9 mlm mcm tu baru la sampai kat tempat yg dituju..sampai2 je tgk kedai penuh dgn org..sampai kan nk pilih makanan laut pun berator panjang..kitorang laki bini g cari tempat duduk last2 dapat lah tempat yg mcm ala2 pondok tp kene caj la dalam RM10.00...

mama n papa

acara menunggu makanan tibe

ni abah aku

ni la mak aku

ini lak suami saya

ini anak saya

wardah n abg am

masa nk tunggu makanan sampai tu punye la lambat..x silap aku dalam pukul 11 lbh baru la makanan sampai... agak nye ramai sgt org pada hari tu tu yg lambat..aku kesian kat wardah sbb tunggu nak mkn udang sampai tertidur..anak buah aku pun da x lalu nk mkn sbb da ngantok sgt... so time tu akak aku oder la makanan udang goreng butter, sotong goreng kunyit, kailan ikan masin, lala masak masam manis, ketam masak lemak cili api dan siakap masak stim...

udang n sotong

kailan ikan masin n lala

ketam masak lemak








masa kitorang da abis makan tu tgk kedai da mulai kosong n pekerja2 da ngemas meja kerusi da.. setle je makan terus kitorang balik sbb masing2 da x larat nk menahan mata.. yela kul 11 lbh mlm baru nk mkn ape kejadah nye..tp nasib la semua menu yg di pesan tu sedap2... harga??? pada pandangan aku kire ok la sbb banyak gak yg kitorang oder ngan air buah 2 jag di tambah lak ngan air2 sampingan.. aku tgk mak n ayah aku happy je muka sbb dok layan cucu2 dia makan..muehehehehe..

abg harisin sibuk suh tangkap gambar die je



abang am da mengantok st tido bawah meja

wardah yg tidur x sedar2

                       
                                                               May 11, 2013 | jln2 kat sogo by syayus on Keek.com
                      
                                                                   May 11, 2013 | mkn2 kat pantai jeram by syayus on Keek.com    




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers