Isnin, 6 Mei 2013

cuti lg.. - Genting Highlands


ok meh sini aku nk buka cerite arini pasal percutian aku kat genting highlands lak...kalau nk ikutkan nak je aku buka cerite pasal pilihan raya yg da diketahui status nya kan..tp xmo la panjang2 kan cerite..takut nnt dari x tau ape2 terus jadi cerite besar lak...kite berserah je la apa yg da berlaku n berharap akan berlakunye keajaiban..huwawawa ayat x boleh blah kan..xde la..aku harap parti mana yg da menang tu bolehlah mulakan tanggungjawab yg diamanahkan dengan jaya nya..jangan lah hampakan harapan rakyat yg berjuta2 di Malaysia ni..ishhh da la dari aku merepek yg bukan2 kang baik aku cite pasal aku je..hihihi

mcm bese ar cite da basi tp baru nk update..aku ngan en.suami amik kesempatan bercuti kitorang dgn bawa wardah jalan2 kat tempat "jejuk"..hihihi..sebelum ni ms wardah 1 thn pernah gak bawa dia kat genting tp time tu die kecik lg xde perasaan.. ( hihi suke suki je ayat aku tu kan )..sekarang ni die da 2 thn lb rasa nye lebih ha"pening" bl bawa die berjalan..huwawawa....kenapa lak ha"pening"?? sebab nye da banyak ragam die n banyak mulut dok tanya itu ini..kalau x bawa die berjalan mst rasa bosan sbb x dengar suara dak kecik ni...

so pagi2 ahad tu kitorang gerak dari uma pukul 10 n seinggah bekpes dl kat Old Town... makan simple je tp harga mengalahkan makan busar..hihihi standart la kan...si kecik xde la mkn sangat dok main2 n ngadap upin ipin je..




lepas kenyang perut baru la kitorang terus gerak naik ke genting..masa naik kerete x banyak sangat rasa nye sbb diorang da g ari sabtu kot..hihihi..sepanjang perjalanan si kecik tido biasa la time tido die n die nk bg peluang mama n papa nye berendek jap..hihi..kat atas genting kabus banyak nak2 lak time tu ujan..nasib la x berapa lebat sangat..sampai2 je terus cari parking...angkat je handbrek terus si kecik bangun dari tido n cakap da sampai da..... pandai die..sebelum keluar dari kerete siap2 pakaikan die baju sejuk sbb kat luar mmg kesejukan yg teramat2 di tambah lak ngan ujan.. tgk je la aksi die bl dapat keluar dari kerete..sibuk ckp mama tu...sambil tunjuk ulat gonggok yg berjalan2 kat landasan ( actually tu salah satu dari mainan outdoor tp aku panggil ulat gonggok ) aku ckp la tu kerete..pastu die ckp bukanlah..tu bas sekolah..huwawawa terkene aku...




ni la ulat gonggok yg aku ckp tu

cadangnye mmg nak main mainan outdoor tp ujan n masa nk beli tiket org kaunter tu ckp ada 2 3 game je yg buka yg lain semua tutup sbb ujan..lg pun bl da beli tiket x boleh refund terus aku ckp kat en.laki xpe la kite bawa wardah main indoor je la... tp si kecik ni nangis2 nk g main kat outdoor sbb die ada nampak mainan yg macam buaian2 tu..aku dok pujuk die cakap kite g main kude la..terus die diam..



ok la xnk merapu banyak sangat jom tgk gambar kitorang kat genting yer..tp gambar semua nye kat indoor je la sbb kat luar ujan x sempat nk keluar tangkap gambar..








kaunter beli tiket
tgk tu kabus tebal

xde la tinggi sgt pun dak kecik ni



































habis je main kat genting tu kitorang mkn dl kat marry brown..lepas tu terus gerak balik..xde la lama sangat kitorang kat sana..dalam pukul 4 camtu da gerak..dan mcm bese la masa dalam kerete si kecik baru kenal erti letih..sampaikan x sempat nk buka baju sejuk die terus tido..sampai la kat uma...ish..ish..anak sape la ni...





                       
                                                                                     Apr 28, 2013 | genting highland by syayus on Keek.com


                       
                                                                        Apr 28, 2013 | naik rusa pulak by syayus on Keek.com






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers