Selasa, 16 Julai 2013

cerite panjang sepanjang bulan ramadhan 2013





ape2 pun aku nak ucapkan salam ramadhan pada semua umat islam yg menyambut bulan ramadhan.. sedar x sedar da 7 ari kite berpuasakan.. so 7 aritu juga lah aku terasa bz yg teramat sangat... kalau korang nak tau aku baru masuk opis semalam..sebelum ni aku terpaksa amik cuti 5 ari utk jaga wardah... dan kebetulan aku ada buat jualan kat bazar ramadhan pandan indah... ( pstttt meh ar singgah kat gerai aku jual jus buah ...sebut nama blog aku nnt aku bagi diskaun 50sen.. huwawawawa )... so nk x nk kene la amik cuti sbb nk setting kan tapak...

Photo
yeahhh jus buah yg ku jual..mari bang mari kak mari dik... jus tembikai ada...jus oren ada.. jus mangga pun ada...mari...mari...
tp masa mule2 puasa tu aturan idup, masa aku n family aku mmg lari giler sbb terkejar2 nak jaga wardah lagi nak g niaga lg..paling kesian kat en.suami la sbb kebetulan mak die kene tahan kat wad n kene buat operation kat kaki.. tu yg aku terpakse amik cuti n jaga wardah.. masa niaga pun terpaksa bawa wardah sekali ..mmg kesian sgt kat die sampaikan die nangis2 ckp xnk g sana sbb panas..yelaa kawasan bahang kan mana sesuai ngan budak kecik... last sekali aku ckp kat en.suami biar aku n akak ipar aku jaga kedai die g jaga wardah...masa da abis niaga nnt die datang utk kemas n bawa balik barang je...

Photo: Berhenti berehat jap bsama budk kcik yg x puasa.....papa lak amik turn jg kdai
time ni turn aku jaga wardah kat bazar.. org puasa die sedap2 je sumbat makanan dalam mulut die 

mmg terasa penat giler bila kite kene buat semua kerja dalam satu masa tp nak x nk kitorang kene buat gak sbb itu yg kiteorang dah plan utk bln puasa ni kan.. mule2 niaga tu mmg agak drop sikit la sbb kitorang salah setting...nak kata x untung xde la tp kurang la sampaikan en.suami rasa da give up..aku ckp kat die xpe la sbb baru bapa ari kite niaga..kite cube lagi.. last2 aku tukar plan suruh diorang buat mcm yg aku plan and alhamdulillah start ari ahad aritu jualan jus buah kitorang makin meningkat and ada customer yg datang semula kat kitorang...

Photo: Tgk tu mcm die lak yg sakit..dok depan kaunter amik ubat
wardah ms kat hospital ampang..mcm die lak yg sibuk2 nak amik ubat
pasal wardah pulak mmg xde org nak jaga die..aku xleh nak bergantung sangat kat mak mertua aku sbb kesian die baru operet kan.. so aku buat keputusan nak anta wardah kat taska tp wardah ni die xnk kat org lain sbb da seminggu dok melekat kat aku je... pastu ada jiran aku offer nak jaga wardah gak tp aku ckp takut wardah xnk ...last2 ari isnin semalam asben aku ckp kite anta wardah kat uma mak mertua aku tp nnt minta adik die tolong tgk2 kat wardah..sbb wardah ni nak ngan mak mertua aku je..sampai kan nak mandi pun die nk kat mak wan die je..kalau adik ipar aku nk mandikan pun die xnk...so semalam aku siap2kan lah ape2 yang patut n siapkan bekalan makanan wardah senang mak mertua aku xpayah masak nnt...

bl dah hantar kat uma mak mertua aku mmg aku rasa lege la sikit sbb ada gak org nk jaga wardah..bolehlah kitorang bg tumpuan kat jualan ramadhan nnt...balik dari niaga semalam aku terus berbuka kat uma akak ipar aku sbb mak mertua n wardah ada kat situ...masa aku balik tu wardah mmg x perasan langsung kat aku.... waaa da dapat mak wan terus lupe kat mama ye.... pastu bl die terpandang kat aku terus die jerit..ehhhh mama...... kejap nye mama balik kje... aikkkk perli ke ape ni ???? hahaha aduiii boleh die tanya mcm tu..tergelak kitorang semua...

lepas settle berbuka puasa semua aku n en.suami terus berkejar ke NSK utk beli stok buah utk jualan esok nye..settle je beli terus balik uma..dalam pukul 10 lebih baru la kitorang sampai kat uma..huhhu terasa penat sangat tp nak cari duit lebih punye pasal kitorang gagahkan la gak..

haaa mcm tu la rutin seharian kitorang..balik kje terus je berkejar ke tapak bazar...tp seronok tau bl dah niaga ni..yg syok nye bl aku jerit2 panggil org beli..hahaha mcm2 lenggok suara keluar...pastu bl jualan kite laris n tutup kedai awal dari peniaga yang lain...hahahahah ....tp yg x best nye bl ada yg mcm x puas hati dengan ape kite jual..contoh nye mcm kes kitorang..masa 1st day nak niaga tu kitorang baru perasan mmg ramai yg jual air kat area  situ..so kitorang tawakal aje la... pastu ada sorang peniaga air kat area kitorang tu datang tanya kiteorang jual air bape..akak ipar aku ckp lah RM3.00..lepas tu die ckp kitorang kat sini semua da sepakat nak jual air RM4.00.. aku dengar heran la nape lak nk kene sepakat2 lak ni..bkn kite niaga ikut harga kite n rezeki masing2 ke..pastu akak ipar aku sound terus ckp korang jual pack besar kitorang pack kecik... mne boleh jual RM4.00.. lepas tu die ckp ooo yeke terus die blah..hmmm mcm tu pun ada ke..pelik..pelik....

hmmm ok la aku rasa ini jelah yg aku nak bebel..ini kire seminggu punye cerite tau... opsss hampir terlupe.. ari sabtu lepas befday aku yg ke28 tau.. nak tau x aku boleh lupe tu hari jadi aku..en.suami lg ampeh langsung x igt..aku gtau die mlm sabtu tu baru die igt..die minta maaf ckp lupe sbb terlampau bz ...tarikh pun x igt..aku pun sama gak mmg x teringat langsung..tau pun bl ada kawan2 yg komen kat fb.. perghhh baru bp ari jadi peniaga da lupe ingatan kan..huwawawawawa




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers