Selasa, 27 Mac 2012

DeMAm

huhu tbe2 je leh demam pg td..nk bangun msk utk wardah pn x larat..ape tah lg nk bangun mandi g kje..mate ni mampu pandang jam je la..kejutkan en.suami die tyer x g kje ke..huhuhu demam x larat..baby nk anta kat uma mak x..nnt tkt x lrt lak nk jg ngah demam tu...boleh la gak kang tkut ngah demam2 tu  tpakse main kjar2 ngan dak kecik tu..mau pengsan aku sorang kat uma..so En.suami siap2 n aku dok tukar kan pampers si kecik terus bg kat En.suami..selalunye klu aku demam x larat anta wardah kat uma MIL n aku pn ikut skali anta..pas anta en.suami anta aku blk kat uma..tp arini aku x ikut sbb x larat..huhuhu sebelum g peluk cium dl wardah..tp rasa sedih ar sbb arini x dpt nk msk kan utk wardah..padahal smlm aku da budget dlm otak nk msk kan wardah labu msk lemak n ikan dori grill..nampaknyer hajat x kesampaian..huhuu sgt sedih tau!!!!
aku pn x tau cane tbe2 lak leh demam..smlm mmg rs bdn x sedap dok selsema jer..aku rs smlm kne habuk kot tu yg leh kne selseme..slalunyer klu aku kne habuk n selseme mmg automatik aku mst demam..huhuhu..ntah dr mne dtg nyer habuk pn aku x tau..tp nasib baik la demam kali ni x berapa teruk sgt..aku jarang nk kne demam yg teruk2 ni tp skali dtg mmg terus xle bangun..pernah thn lpas aku demam langsung dok selubung n muntah2 jer.time tu mmg panas sampai muke merah2..En.suami yg blk kje pn terkejut tgk aku melepek je kat katil...die ajak g klinik skali doc cek suhu tinggi..terus bg MC lg..selama aku demam mmg jarang aku nk g klinik n mkn ubat..huhuu mls nk mkn ubat..x sedap!!!! tp bl kne bebel ngan En. suami terpakse gak la mkn..
Bila demam2 ni kan terus teringat ms kecik2 dl kan aku selalu demam..klu nk ikutkan tiap2 bln la..so tiap2 bln tu ar muke aku dok ada kat HKL tu..slalunyer kul 2 3 pagi bapak aku mst bawa aku g ospital sbb time tu aku ada semput...jenuh gak la pagi2 tu kne sedut oksigen...klu x pagi2 bute tu mst ms mak aku nk g kje aku kne ikut skali g ospital.. psssttt.... ms tu mak aku pn kje kat HKL..so kwn2 mak aku pn da knal muke aku n da tau klu aku ada tu maknenyer aku ngah demam n semput la tu... so ms tu mmg sume mkn aku kne pantau...tembikai x le mkn... ais x le minum..klu x mmg mak aku akan bising..hik..hik..hik...
tp alhamdulillah da besar panjang ni semput aku da kurang n jarang ada..n syukur sgt sbb wardah pn x kne semput..sbb slalunyer org ckp semput ni akan turun kat anak2...sbb tu ar aku dok jg mkn minum wardah x mo die kne semput..payah tau nk jg bdk kecik yg semput ni..aku tau la sbb aku da merasa..hihihihi..
ok la x larat nk taip byk2 ar kepala ngah berpusing2 ni..nk g msk nasi la..td cume leh mkn roti jer..skang perut da lapa..pas mkn sambung tdo...waaaa syok nyer demam.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers