Khamis, 22 Mac 2012

pEnGaLaMaN aMiK rEsuLt SPM

TAHNIAH di ucapkan pd adik2 yg da dpt result SPM semalam.. pada yg dpt keputusan "kurang memuas" kan tu jgn bersedih..masih ada banyak peluang lg k...x bermakne gagal SPM ni hidup u all akn gagal selama2 nyer k.. byk contoh kat luar tu keputusan SPM nyer kurang memuaskan tp mereka tak putus asa n berusaha segigih yg bole akhirnya mereka berjaya gak..

tbe2 teringat lak kisah amik SPM dl..ms tu tahun 2002..dpt je pengumuman SPM nk kua terus rasa tkut yg sangat2..ye ar org suh blaja yg hang dok blaja bercinta..haa ape lg menggelabah la.. tambah lak ms nk amik keputusan tu abah aku nk ikut skali..amik ko..die x bg can langsung aku nk amik result ngan kengkawan.. da ar time tu sekolah aku kat Port Dickson tp die sanggup amik cuti nk g tgk result ank die..huhuhu

masa tu van abah aku xde lg so kitorang g amik result tu naik komuter turun kat Seremban..pastu jln kaki g stesyen bas Terminal One..hahaha best x aku.... ms da sampai terminal tu tgk ramai nyer kengkawan da ada kat situ.tgk xde pn mak bapak dorg ikut skali.waa malu pn ada ms tu tp sepatutnyer aku rs bangga tau sbb bapak aku sorang je yg ikut aku amik keputusan...tu tanda nyer Bapak aku amik berat pasal aku..ahaks!!! ( tampoo pipi jap..tu ar kecik2 mne la nk pk sume tu... )

naik ar aku ngan bapak aku bas RM1.50 x silap aku la..sbb nyer ada aircond..xde aircond RM1.00 tp aircond x rasa pun..huhuhu..time tu bapak aku bayar kan..ahaks!! untung kan bawa bapak.. ms tu aku g skali ngan kawan aku..so ayah aku suh bayar kan skali..haha bagus..bagus.. sampai je kat stesyen bas depan sekolah tu kitorang kne menapak masuk ke dalam..amik masa dlm 10-15 minit ar nk mnapak..sian gak ar aku nengok ayah aku tmengah2 jln.. tu la org da ckp jgn ikut.. hihihi ( tampoo lg pipi tu..)

sampai je terus peluk2 kawan2 cium2 pipi sampai terlupe yg bapak aku ada kat belakang..haha sian aku terpinggirkan die..siap sesi2 peluk2 kawan terus aku bawa bapak aku jpe cikgu amik result.. hahaha dapat je slip exam tu terus bg kat bapak aku..huwaaa nasib ar keputusan ok ada gak la A..kire x sie2 la bapak aku berkeras nk ikut aku kan..

lepas sesi tengok2 keputusan kwn perut pn da berbunyi..ape lg bapak aku ajak g mkn..hahaha sgt seronok mkn x ya kua duit.. ms nak g kantin sekolah terjumpa lg kawan aku..dok salam2.. yang aku x leh lupe ms dok borak2 tu bapak aku kat belakang tgh tunggu aku lpas tu kawan aku ms tu nama die AIMI SYAZANA mencelah..die ckp eh tepi sikit bg laluan kat pakcik tu nk lalu..hahaha aku da tergelak.. ckp tu ayah aku arrr... ayah aku da sengih2 da...

settle mkn sume ( ayah aku belanja ) terus bapak aku ajak balik..huwaaaa sedih!!!! x dpt nk spend masa lama2 ngan kengkawan.. betul2 sedih tau sbb ms tu mate aku dok melilau mcari seseorang tp x jumpe..ahaks!!! dengan keterpaksaan aku melangkah meninggalkan sekolah yg penuh ngan pengalaman.. ntah bila arr dpt jejak lg kaki kat sekolah tu... betul2 byk meninggalkan kenagan tau.. sampai sekarang aku masih ingat...

so nk blk tu mcm biasa ar kne tunggu bas pastu naik komuter turun kat KL Sentral jap tempat kje bapak aku..time tu terus bapak aku minta semua sijil aku die nk g photostat n minta cop pengesahan..tujuan die senang nnt nak apply sambung belajar.. begitu cepat sekali tindakan bapak aku kan!!!!! time tu baru aku terpikir betul laa bapak mana yg x mau tgk anak die dpt result yg bagus kan..

so ini lah aku sekarang nyer..dah berkahwin n dah ada anak1...pada cikgu yg kat sekolah Menengah Teknik Port Dickson terutama Cikgu Azis aku nk ucapkan byk2 terima kasih sbb banyak beri tunjuk ajar kat aku.. die cikgu yg paling rapat ngan aku walupun ms tu ramai dok gelar die mcm2 gelaran..pada kawan2 sekolah aku bacth 2001-2002 expecially budak2 DORM BUDI..... aku rindu korang sgt2..klu la dapat putar blk ms ni aku nk kembali zaman sekolah tu semula..btul la org ckp zaman sekolah adalah zaman yg paling manis utk dilalui...(meresap dlm ati tau ms taip ni ...tarik nafas dalam2..)

ok tu jer kenangan aku ms amik keputusan SPM..klu u all ada pengalaman gak meh ar kongsi ngan aku.. k adiozzzzz


2 ulasan:

  1. Touching la bile pkcik nordin sggp ikut sya.pengorbanan seorg ayah... ;'(

    BalasPadam
  2. hihihi tu ar zura..kite time tu msh bdk2 lg x terpikir pn kan

    BalasPadam

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers