Khamis, 15 Mac 2012

MeNu SArApAn

morning...uit morning lg ke ni?? rasa arini sgt kesuntukan masa.. ye ar sedar2 je da dkt nk lunch hour..dok bkerja nk setle kan kje yg banyak tgendala..hihihi..ngah rajin wat kje tbe2 dpt arahn kne masuk meeting lak..( alahaiiii ni yg eden lomah ni ) nk x nk kne masuk gak..bla..bla..bla.. dlm meeting abis dlm 2 jam dok dlm bilik meeting tu.. perut ngah berdentum2 minta di isi.. ye la bawa bekal pagi td tp x sempat nk mkn.. sebab ape x sempat nk mkn????? sebabnyer mate ni sgt la mengantok so sampai2 je opis duduk terus peluk bantal n zzzzzzz.. sedar2 je da tlari waktu breakfast..alahaiiii mkn sikit jer..pastu terus wat kje..dok telefon sana..dok telefon sini..tbe2 dpt mesej dr bos suh masuk meeting..haaa itu la alkisahnyer..hihihi ( panjang lebar kan aku dok wat ayat)

k meh sini aku nk tunjuk kan menu brekfast aku n cik wardah kite arini.. ehem..ehem... thanks kat en. suami sbb die yg masakkan menu tu semalam..semalam??? hihhi eden panas kan semula pagi2 buta la sebelum bw g kje..tp utk menu  si kecik mmg pagi2 buta aku masak..fresh dari periuk kuali tau!!!!

nasi goreng kampung + ikan bilis... ( menu org dewasa ) igt nk goreng telur tp x sempat..

spageti khas utk anak tercinta hihiihi

spageti tu aku gune mee lidi tomato organik + sos bolognese homemade.. knp ada 2 bekas sos die?? sbb aku buat 2x mkn utk si kecik ni.. mee die tu aku letak byk dlm 1 bekas..

ni lak gambar sos blognese yg aku wat sendiri..sgt sedap ok.. resepi??? hihi resepi ni pn aku amik dr blog saya hot ..tu pn aku ada tambah2 sikit..bak kate org2 yg join group HSFFYB derhaka sikit ngan bahan2 menu nyer.tp serius sedap sbb rasa nyer ada seperti sos pizza..n jgn x percaya wardah mkn sampai menjilat pinggan.. bukti?? seperti di bawah yer.... 

ms ni wat gune fussili..so jd ar fussili bolognese..

tgk tu die ngah belek2 mknan..abis bsepah die mkn..

byk da tjatuh 

masuk gak la dalam mulut die

haa mule da aksi menjilat pinggan

haa ini lg aksi die..

"x cukup ar mama..abis licin wardah jilat"

hihihi abis comot kan tgk die mkn..lpas setle mkn ape lg aku angkut ar die g toilet n aku jd bibik utk mengemas kn semula tempat die mkn td.. jnuh gak la aku g cuci satu2 tikar tu..ok sini resepi die..( ini ikut ape yg aku buat la..kate derhaka..... )

puree tomato
puree kacang peas 
isi ayam
bawang merah
bawang putih
homemade stok ayam / air
italian herbs ( sikit )
oregano ( sikit )
jintan manis/putih ( sikit jer nk bg bau n rasa )
minyak.. ( aku gune minyak jagung sbb olive oil da abis )

ok mule2 letak kuali n buka api gas..( hihihi ) pastu panas kan minyak, tumis bawang merah n putih. tunggu sehingga layu..pastu letak ayam.. letak air sikit / homemade stok ayam.. da agak2 isi ayam tu da msk baru letak puree tomato n peas...lepastu aku letak dengan kadar sedikit jintan manis/putih..pastu br letak oregano n italian herbs..pastu ikut citarasa la nk pekat or cair..klu nk cair letak air sikit...lepas tu tutup api gas n leh hidang kpd si kecik.. 

**aku suke letak herbs tersebut sbb bau die sgt sgt sgt menyelerakan.. n aku peratikan wardah sgt selere klu letak kn herbs tu..**

ok itu ajer celoteh aku wat ms ni..nnt ape2 hal aku update lg k... sebelum tu meh nengok gambar terakhir ni utkt tatapan anda semua...adiozzzzz

hahahaha ada kah disebabkan dpt mkn sedap maka aksi begini dilakukan?????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers