Selasa, 20 Mac 2012

ExCiTeD pUnyEr pAsAl...


mentang2 la baru beli perkakas elektrik baru so semangat nk wat kek tu membuak2 la dtg..so semalam 
aku punyer la search resepi kek pisang versi baby utk wardah..cadang nyer nk buat utk bekalan wardah esok nyer..En. Suami kebetulan lak lepas blk kje die kua g jumpe kawan die so tgl la aku ngan wardah..wardah baik semalam die dok tgk tv n last2 aku ajak masuk bilik die terus tidur..

ape lg aku mula kan misi aku utk wat kek..sebelum En.Suami kua die da pesan da sebelum nk wat kek tu bace manual dl..ye arr aku kan budak baru dpt oven... mane geti bab2 ni semua..puas dok belek2 sensorang dlm bilik buku manual tu..kire da paham sokmo la..aku sedia kan bahan2 sume lepas tu letak ar dlm bekas nk membakar..

punyer ar confident aku set masa 20 minit and setting sume..mule2 tu semerbak giler bau die..harum sesangat..aku pn lepak ar dapur cuci2 ape yg patut..giler excited aku time tu.. tbe2 aku bau sesuatu.. da x harum..tp hangit!!!!! arghhhh cepat2 lari p kat oven terus stop kan... buka2 tgk........ huwaaaaa ITAM LEGAM!!!!! xpe2 aku bawa ar g dapur konon nyer nk cucuk ngan garpu tgk dlm kek tu skali keras mcm batu..arghh tension + nk gelak pn ada..waaa nampak sgt x pernah buat kek..huhuhu

xpe2..baki bancuhan kek tu ada lg..aku try utk kali ke2..tp kali ni aku set kan ms 10 minit jer x mo lm2...n setting die aku slow kn sikit..ok kite tunggu ape jd.... lama tgu siap dok depan cermin oven tu x thn..skali tgk ...skali lg itam..tp kali ni aku cepat selamat kan la...kire luar itam dlm x itam lg....ahhh 2x tension da ni...

xpe2 ni last bancuhan klu x jd gak tutup suis masuk tidur...time tu aku sedar kul 11.30..abis la aku hidang kan bauan yg hangit utk jiran2 aku mlm tu ..hahahahha...

kali ke3 ni aku tukar setting jd kan slow n ms 5 minit jer...ok cantik x itam..tp kenapa mendap???? x naik...try cucuk dalam mentah... ok jom tutup suis cuci peralatan n masuk tidur....

sangat sakit ati ok...asal la x pas2 gak klu nk masak gune oven ni..
pagi td aku dok bcerite ar kat asben aku pasal wat kek tu..padahal aku rasa die tau sbb ms die blk tu bau hangit tu masih ada lg. ( aku bantai tidur je ngan bau2 hangit tu ) hahahahha.. die kate menjadi ke x? hmmm x mo jawab ar... x jd la..3x buat 3x x jd.. pastu asben aku ckp xpe ar nnt try la lg..wat kek yg simple2 je dl..die tyer aku ms buat tu wat setting ape..aku ckp ar bla..bla..bla.. pastu die kate patuuuttttt laa.. klu nk buat kek bkn setting yg aku gune smlm..tp dlm buku tulis kne gune setting tu!!!!! arghhh kne tipu ngan buku ke??? 

pastu aku ckp xpe ar nnt nk g cari bekas baru ar sbb bekas smlm da retak sbb panas sgt aku x biar kan dl terus letak dlm air.. pastu nk g cari tepung..tepung da abis.. asben aku tyer lg pakai tepung ape semalam???? TEPUNG GANDUM... hahahahaha patut la x menjadi.. mne ada org pakai tepung gandum wat kek..org pakai tepung yg khas utk buat kek...patut la semalam tgk kek tu mendap jer... 

ok... itu je nk cerite... sakit ati kne gelak pagi2... huwaaaaaaa 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers