Sabtu, 17 Mac 2012

MaRi LiHaT MaKnAn wArDaH mAsA MuLe2 nK BeLaJAr MkN


first aku nk gtau ape tu PUREE ... 
PUREE ialah isi buah-buahan atau sayur-sayuran, 
Puree adalah metode penyajian makanan dengan cara dimasak dan dihaluskan. cara memasaknyer seperti merebus, steam ataupun memanggang. maksud dihaluskan tu adalah dengan cara di blender, di-grinder ataupun di mashed. 
** sumber dari google **

  
sesi men"stim" Carrot

puree labu dan keledek oren selepas dibekukan..sedia utk di masak..

mangkuk bulat tu ayam, ijau tu brokoli n kuning tu corn

puree ayam lg n tomato

puree ayam yg telah dibekukan


          kacang peas yg siap utk di blend                 selepas blend letak dlm bekas



lepas setle proses stim, blend n beku....terus aku kua kn masuk dlm bekas asing2..so pagi2 bangun aku terus letak puree ni dlm bubur wardah..cepat n mudah...ye ar klu nk wat sume tu dlm ms berapa jam yg aku ada mmg x sempat..puree ni aku gune ms aku bkerja jer..klu waktu cuti mmg aku masuk ketul2 tgu smpai lembut..tp klu mood mls sampai aku celup jer puree tu..hihihi..lg pn puree ni sesuai ngan baby yg mule2 nk mkn sbb dorg mne ada gigi nk kunyahkn...ok adiozzzz

*** sebenar nyer byk da sayur2 n buah2 yg aku da wat puree tp x sempat nk tangkap gambar...mne yg sempat tangkap jer aku post kat sini ***

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers