Khamis, 29 Mac 2012

rAjinNya mAmA PaGi2 BaNGUn MasaK

Haaaa mmg rajin..ngan mate dok tertutup lg tp alarm da dok memekak bunyi suh bangun..nk x nk kne bangun gak..huwaaa malas nyer..bkn ke td rs baru je tutup mate sedar2 da kul 4.30am..aduaaiiii..tgk org sebelah syok giler tdo x sedar diri..yg si kecik ni lg la..rs nyer ms awl2 tdo td posisi menegak ni aku sedar2 baik pyer kaki landing kat muke aku...patut la tdo x sedar uper nyer tdo dok bau kaki si kecik..ampeh!!!!
ngan lenggang2 kangkong g ar menapak p kat dapor...nasib ar bahan2 tumis da siap sume so xde ar kalut sgt nk msk nnt..haa cube teka arini nk msk ape utk si kecik??jeng..jeng..jeng.... arini menu kite adalah nasi lemak..haa naik lemak ko yerrr..memandang kan En.suami pn cuti arini so msk kan la sekali utk die.xde la sian sgt aku dengar klu tepon tyer da mkn ke lum..x pun bl tyer mkn ape..jawapan die mkn kentang goreng ataupun maggie.. boleh hadap ke dr pagi smpai ke petang mkn tu jer???? giler kuat perut laki aku...
arini menu wardah nampak mcm mewah sangat..hihi bkn mewah ape pn...mewah sbb lauk die mcm byk jer..larat ke ank aku tu nk abis kan?xpe2 mst ade tukang perabis kn nnt..hihihi..mkn reramai kan syok..arini watkan wardah nasi lemak versi baby..jgn igt nasi lemak versi baby xde sambal tau..mst ada punyer..siap ada tambahan telur dadar n ikan dori grilled lg tu..ko ada??? mama pn xde dik oiii.... pyer la spesel ini budak..k ar meh layan resepi dl k..


nasi 
santan
beras
air
daun pandan
masak semua 

sambal ikan bilis
ikan bilis yg dah di sangai lepas tu di blend halus
tomato
celery ( celery xde stok so aku gantikan ngan carrot..aci x?? )
labu
**blend semua bahan2 ni**

bawang merah + putih + halia ( aku dok hiris jer )

tumis bawang + halia..pastu masukkan bahan yg di blend..kacau2 sampai msk..pastu masukkan ikan bilis yg dah di blend halus sampai mjadi serbuk... ok siap...

telur
pecah kn telur n goreng ar telur tu

ikan dori grilled
halia + bawang putih ( ditumbuk halus )
ikan dori
** perap ikan ngan halia n bawang putih ** aku wat mlm 

letak minyak / butter sikit atas pan pastu grilled ikan sampai masak


ok skang kite layan gambar lak

lauk utk nasi lemak wardah

telur dadar

sambal ikan bilis wardah... ahaks!!!

ikan dori grilled

ikan grilled n telur dadar
telur dadar n sambal ikan bilis
ahaks.. buruk perangai tangkap gambar nasi lemak dlm rice cooker
haaaa ini bekal utk mama... beze ngan wardah cume sambal ikan bilis tu jer..mama pyer semestilah kne pedas n nampak bentuk ikan bilis tu..

psst resepi ni aku search kat SINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers