Isnin, 15 Oktober 2012

kerja n jalan2 di sarawak


sebelum nk bercerite kene amik mood dl.. mkn cokelet byk2 nk kasi idea bercerite tu dtg blk..bkn ape sebelum ni aku da buat entry ni tp x memasal2 boleh lak terdelet..langsung merajuk x buka blog 3 ari..hahaha

ok la meh nk cerite..kan aku kene outstation kat sarwak start 8 - 11 oktober..so aku g la sana sensorang..en.suami x dpt nk ikut sebab cuti die da nak habis.. nak x nk kene la g gak..di sebab kan ni 1st time aku g sarawak tambahan lak sensorang diri, so aku tawakal jer..tp xde ape2 pun..mcm kite jalan2 kat sogo jer..ahaks.. alaa g sogo pun aku rileks je g sorang xkn g sarawak x boleh kan..  berlagak
ari isnin tu en.suami, MIL, wardah hantar aku kat KLIA.. kali ni mak mertua aku stay kat uma aku utk jaga wardah..so xde la risau sgt..kalau x mst ati aku x tentu arah.. ni bl wardah da ada kat uma aku sendiri xde la risau tu banyak sgt.. sampai2 KLIA je wardah da x tentu arah..die tau2 je aku nk tgl kan die..terus die menangis.. lepas aku peluk cium die terus x toleh2..en.suami gtau die terpakse berhenti pujuk wardah bl aku dah tinggal kan die..huhu sayu ati mak!!!!

ok ms perjalanan ke sarawak naik flight tu mcm bese jer dalam kapal x penuh org pun..sampai2 jer kat airport sarawak terus amik teksi ke hotel yg aku da tempah awal2.. harga tambang aku kene bayar RM26.00..mahal ke?? ok la kot..teksi die bkn teksi proton yg selalu kit naik tu ni aku naik teksi inova..perghhh kelas ko.. patut la mahal..hahaha.. 

aku cek in kat 360 hotel.. 1st sekali masuk hotel aku tgk, boleh tahan gak la hotel die..xde la buruk..mmg ok sgt la.. tp yg kureng nyer payah nk cari makan sbb org2 kat situ gtau kawasan tu ramai cine..so nk cari mknan halal tu mmg payah la..puas aku dok mencari mkn kat shoping kompleks sebelah hotel ni tp bkn ada ape pun./.setakat org jual baju jer pastu pasaraya...so nk x nk aku blk hotel jer n buka beg pakaian aku..tgk2 ada maggie yg aku bawa dr uma..kire berbaloi gak la aku bawa maggie ni..hihihi nk oder makanan dari bilik tp aku tgk harga mahal n x berbaloi dgn makanan yg aku nk mkn..so dinner aku utk mlm pertama di hotel tu ada lah maggie.. eh klu korang nk tau detail pasal hotel 360  tu boleh tgk kat link tu 

haa ni la hotel yg aku duduk
gambar lobi.. boleh tahan gak kan..
no bilik yg aku nginap...
amik gambar kat toilet sendiri
2 katil krongker sorang2

 pendek kate aku mmg puas hati lah dengan bilik yg aku nginap tu.. esok nyer start la kerja aku..tp kerja aku setengah hari jer..so petang tu adalah masa utk aku jalan2..so  2nd day tu aku pergi la waterfront..sebelum pergi aku tanye dl kat driver ape yg best kat waterfront tu n aku google2 gak cari info.. ms nk g waterfront aku gunekan perkhidmatan hotel..diorang ada sediakan shuttle bas so korang gtau kul bape korang nk g nnt diorang bawa lah..tp make sure boking 1 jam sebelum la.. so diorang pun turun kan la aku dekat betul2 depan waterfront.. aku pun ape lg mula kan la perjalanan ..rancang mmg nk naik bot nk seberang sungai sarawak tu.. pua dok berjalan alih2 diorang kate nk naik bot g seberang kat tempat awal2 aku turun td..alahaii punyer la jauh ku berjalan..die kate kalau naik dari situ tambang 50sen jer kalau aku naik kat hujung harga 5.00.. waa mahal2..so aku g la patah blk..


motif letak gambar ni nk tunjuk betapa jauh nyer aku menapak nk naik bot..ahaks!!!!
ni Sarawak River cruise yg siap boleh dinner tau..harga RM60 1 kepala..
klu korang dok berjalan ngan suami isteri kire ok la naik  ni
ni gambar Bangunan Dewan Undangan Negeri Sarawak..
nak bangga sikit sbb aku amik gambar ni gune kamera handphone aku tau..waa nampak cantik gitu..
ni la bot 50sen yg aku cakap tu... ala x lama mane pun nk sebenrang sungai tu.. x sampai 2 3 minit pun
tp nk merasa punye pasal so aku pun naik la
sekitar permandangan di waterfront
ni gambar dari seberang sungai yg aku da seberang tu.. 


so lepas da naik bot tu aku singgah la kat kg. Bogan. ( eh x silap aku la )...opss lupe nk gtau ms naik bot td, ada mamat dari sarawak belanja bayar tambang..hahaha baik nyer die....sampai2 jer terus aku mencari kedai kek lapis..mmg banyak la yg jual kek lapis.. kat sini kek lapis yg femes dayang Salhah.. tp aku x masuk kat situ sbb ms aku lalu tgk xde org pun masuk dlm uma tu..takut gak aku..so aku g la kat kedai sebelah..nama kedai tu Kek Lapis Mira.. kek lapis mira ni pun ok gak xde la kering..die lembap2 je rasa.. so aku borong la 5 bekas kek lapis..nak tau x mcm2 nama kek lapis ada upe nyer..terkejut lak aku tgk..ada nama datok' K, Harimau malaya, awan nano.. ishh mcm2 la.. setiap nama lain lak design nyer.. tp disebab kan aku ni x berapa gemar sgt kek lapis aku g kat kaunter tanyer mane yg sedap jer..hihihi..aku beli pun nk bg kat org jer..kalau kat uma aku tu nk harap kan en.suami makan ??? hmm jangan harap la..mkn nyer sikit jer yg lebih dok simpan dlm peti ais berbulan2...

antara kedai kek lapis yg ada
ni la tempat kek lapis yg aku beli.. byk pilihan tau.. persekitaran die pun bersih je aku tgk
atr kek lapis yg ada di MIRA Cake House
kek lapis yg dah siap di bungkus



 lepas beli kek lapis aku singgah kedai kat tepi jalan tu..ada jual ikan terubuk masin..so aku rembat la 3 ekor utk bg kat mak n mak mertua aku... sebelum blk tu singgah jap kat food court die nk merasa laksa sarawak yg betul2 dari sarawak..harga semangkuk RM5.00.. ok la berbaloi2 gak la sbb tgk dlm mangkuk tu ada byk udang.. mee die lak tgk bkn mcm mee hun yg selalu aku mkn.. sampai x terabis gak la aku mkn sbb rasa byk sangat...


byk pilihan menu kat sini tau
tempat duduk pun banyak 
ni la laksa sarawak yg aku oder.. byk kan udang die.. mmg x abis aku mkn.. 

sambil mkn tangkap gambar 

puas g beli kek lapis aku naik bot semula g kat waterfront..mule nyer cadang nk g beli souvenir utk kawan2 tp bl tgk kiri kanan kotak rasa malas lak..so esok je la aku g jalan lg.. tahan teksi terus blk ke hotel..tambang dari waterfront ke hotel lak RM12.. sampai2 hotel terus landing kat katil sambil urut kaki..huwawawa.. bkn lenguh ape pun tp di sebabkan aku pakai kasut yg baru di beli ari jumaat tu, so ada la rasa melecet kiri kanan... ape lg kiri kanan kaki aku g bertampal..huhuhuhuhu

barang yg sempat aku beli
baik punyer.......
nak elak melecet punyer pasal sampai sanggup bertampal..hahaha tp still melecet gak..


hmm x byk tempat yg boleh aku pergi sbb kesuntukan masa.. xpe la lain kali dtg sarawak dgn en.suami boleh la berjalan sakan..skang ni berjalan ms bekerja mmg la x byk tempat leh g kan.. ( sedap kan hati )

esok nyer mcm bese lepas abis kerja siap2 g tempat jual souvenir n makan seafood kat top spot.. oder mkn punyer la byk mcm nk mkn 2 3 org..tgh malam tu hamik ko..sakit perut terguling2 sampai nk menangis.. x tau la nk cakap sakit perut memulas x gak..tp sakit ni sama mcm aku kene gastrik aritu..nasib la aku bawa ubat sekali..last2 kul 5 pg baru boleh tidur..huhuhu.. hmm tobat lepas ni aku x mo mkn sebarangan lg.. entry pasal mkn korang boleh tgk kat sini yer makan busar!!!

org kate x sah kalau g kuching tp x amik gambar kuching kat sana kan?? tp nk buat mcm mane aku dah amik gambar kuching tu pastu memory kad tpon aku lak tbe2 sewel..terus x dpt nk upload gambar kuching tu kat blog..huhuhu



2 ulasan:

  1. Pembetulan sis..kampun boyan bukan bogan..hehe..harap sudi berkunjung lagi next time k..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihi thanks perbetulkan.. da lama x g sarawak..rindu lak

      Padam

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers