Khamis, 5 Julai 2012

CeRiTa paSaL maKaN n MElawaT bABy KECik


ni cerite malam semalam..skang br ada masa nk update..tu pun curi2 buka blog..hihihi
semalam en.suami sgt rajin sbb die offer nak masak kan utk mkn malam.. aku baru jer nk masuk dapur memasak tp die cepat2 tanyer xnk die masak ke.. aku pun ape lg..terus cakap boleh gak ( sebenar nyer mmg malas msk pun ) ..so masak la die menu yg simple sbb dlm peti ais pun tgh kehabisan stok tgu cuti ujung minggu ni baru la g pasar beli bahan basah..ada ikan merah n sayur2 yg aku beli kat cameron aritu..so aku ckp goreng je la togeh muda n wat sambal ikan ..utk baby wat kan ikan goreng jer nnt die leh makan dgn sayur... da abis berbincang terus berdeszuuppp die masuk ke dapur..hahaha bagus suami mithali..
ape aku buat lak pas tu??? hihi aku goyang kaki je la...percaya x?? okey jgn percaya.. xkn aku sanggup goyang kaki je ..mst la aku di tugas kan utk bermain2 dgn si kecik tu...main la ape2 asal kan die x ke dapur n x mengacau en.suami masak...hahaha aku paling suke kan tugas ini..sbb time ni la aku dapat bermanje n dengar gelak ketawa anak aku... en.suami amat payah sikit bab ni sbb aku perasan die x geti sgt nk melayan dak kecik tu main..paling lama pun die layan 10 minit je la..pastu terus aku toleh belakang tgk dak kecik tu da g kat aku..hahahaa.... ( puji diri la tu hahaha )

ok kembali pada topik memasak, x sampai 40 minit aku tgk en.suami da siap memasak..sekali pakej lipat baju..alamakk....asal die rajin sgt g lipat baju tu..da byk kali dok ckp letak je kat katil tu nnt aku lipat tp die wat derk jer...huhu malu tau....tp die ckp xpe die suh aku layan si kecik jer..ok ar camtu..sambung main balik ngan si kecik...

tibe masak makan da siap hidang n siap letak si kecik kat kerusi utk mkn..tp aku rasa mcm x selamat jer sbb die x dok diam so aku suh en.suami keluarkan meja makan die n aku n si kecik makan kat bawah.... bagus sgt kan.. en.suami makan kat atas meja besar anak n bini mkn kat bawah..hahahaha..tp cara tu je la nk bg si kecik x merayau2 ms makan..aku mkn sebelah die bawa sekali pinggan aku..waa banyak gak la nasi yg die mkn..n byk gak la nasi yg bersepah.hahaha... bese la budak2 ms mkn pun dok main jer..tp byk2 yg die mkn tu aku perasan byk sayur dr nasi yg die mkn..suke betul die sayur togeh tu.. ( nnt suh papa msk lg yer )

abis - abis makan je terus angkat si kecik masuk toilet..en.suami cepat2 amik penyapu terus kemas kan tempat makan td...kne cepat2 kalau x aa jer la yg tolong kemas kn skali... selesai je makan terus dak kecik terbongkang dengan kekenyangan...tp x tdo2 gak sbb aku da jji dgn die nk bawa jumpa baby..almaklum laa wardah ni kan suka baby..kebetulan ada kwn en.suami yg baru bersalin  2 bln tp kitorang x berkesempatan nk melawat..so mlm td free tu yg cadang nk g melawat...boleh la wardah dok peluk cium baby... ( uit...wardah n adik ke? )

ok la da byk melalut sebenarnyer ni..hihi nak kne sambung wat kerja balik la..jap g kul 4.30 da nk blik...ok adiozzzzz











itu die en.suami kelihatan agak kekok lak..da lama x pegang baby kecik yeee
wardah malu2 nk cium baby 








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers