Jumaat, 27 Julai 2012

WARDAH KINI 1 TAHUN 5 BULAN







sedar x sedar rupe nyer ank ku wardah skang da 1 thn 5 bulan laa..waaa cepat betul ms berlalu kan..x sangka wardah makin membesar sekarang..dl aku tgk die kecik jer sekarang ni mcm2 die da pandai buat..badan pun aku tgk makin membulat..semalam blk kerja dlm lif pun jiran aku da tegur wardah da main berisi..dl kecik kurus jer..ye laa.dl mmg nampak wardah kurus jer ..sekarang ni jer die da membesar sikit badan.. perut pun aku tgk makin membulat..hihihihi
sekarang wardah da pandai berborak n menyebut..tp mcm bese la bl kite ajak berborak dgn die keluar la mcm2 ayt dari bahasa die sendiri..tp cara die berborak tu bersungguh2 siap tunjuk2 lg..aku n en.suami rajin la ajak die berborak..en.suami lak selalu dok main2 kan die jer bl berborak..sampaikan budak tu pn blur jer ...
pagi td ms nk g kje dlm kerete si kecik ni bising mulut dok sebut2 cockroach...al kisah nyer semalam dlm kerete ada lipas kecik kat belakang..die dok kat belakang pastu bl nampak lipas tu die g la pegang..pastu lipas tu lari la sembunyi tepi kusyen..die dok panggil aku tunjuk2..aku igt kan ape upe nyer lipas..aku halau la lipas tu n lipas tu lari g kat bawah... terus si suami tanyer die ape tu dik.. sebut......cockroach... si kecik pn ikut la sebut..lepas tu terus die takut nk duduk kat belakang..da terus menerus die dok sebut binatang tu jer..dlm lif bl jumpe org pn die sebut gak..aiiiii dik da kenan ngan binatang tu ke...
pastu pagi td aku letak die kat tempat belakang kerete..die x mo baring..die duduk jer sambil mate melilau..mulut dok sebut cockroach jer..siap angkat bantal tu nk tgk2 ada lg ke x cockroach sealam..aku ckp la cockroach tdo lg laaaa..x bangun lg..terus die nak dok depan ngan aku lak..aiii penakut gak ank aku ni..selalu selamber jer ko ngan sume binatang2 ni...
pastu stat dr tu die dok sebut2 kasut..rambut...kaki....aiii laju je dok menyebut dik...xkan lepas dr kes lipas tu da terus pandai menyebut dik..hihiih anak mama..anak mama.....
tp aku perasan da byk da word yg wardah pandai sebut ..kadang2 tu jelas je perkataan yg die sebut tu..waaa ank mama makin bjak la sekarang..x sabar nk tgu wardah bercakap..nnt ada la geng mama nk berborak kat uma kan...
ni atr perkataan yg wardah da pandai sebut... n bila kite tanya mane anggota bdn pn die da paham n tunjukkan......

*******************************************************************

mama
papa
uwan ---- mak wan
achik
achu
abang
akak
ara ---- xara..baby jiran sebelah MIL
sisot / ashut ---- kasut
ambut ---- rambut
amat ---- mamat ( lagu pak mamat )
lechum ---- let cum ( lagu )
ball
air
nenen
ashik---- nasi
atok
oto ---- motor
bam ---- tidur
yak ---- berak
book
one
ding dong deng ---- lagu
cat
dog
okokoko ---- ayam
pish ---- fish
kokrush ---- cockroach
mboooo / mooo ---- lembu
elon ---- belon
umpah ---- tumpah

*******************************************************************

byk lg tp aku lupe la..hihihi..xpe la mama harap anak mama akan membesar dgn baik..mama sayang anak mama sangat2 tau!!!!!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers