Jumaat, 20 Julai 2012

mAkAn - MaKanN DiRuMaH sENtUl



hari sabtu minggu lepas family aku ada buat mkn2 sikit..sempena ape pun aku x tau..ni sume idea along aku laa.da alang2 adik aku hawa ada kat sentul tu yg kitorang wat mkn2 n bakar2....bkn selalu dpt berkumpul.selalu adik aku tu die dok kata pahang ye la da kawen kne la ikut suami.. so ms die ada tu kitorang leh wat mkn skali... so kitorang rancang la nk buat bakar..along aku die cakap nk buat kerang n ayam bakar..pastu die suh aku beli jagung n durian..hahaha mmg xde la aku nk beli..aku suh je die beli pastu aku bayar..yela bl ms nyer aku nk beli..petang jumaat tu da la petang smpai uma nk beli ari sabtu en.suami la kerja..nk xnk aku kirim je la kat die..petang lepas en.suami blk kerja baru la aku bertolak g uma sentul..sampai2 je tgk sume barang da siap..hahaha bagus2...( nampak sgt pemalas ) so tgu nk bakar jer..
so aktiviti membakar mcm bese la..otai la yg akan membakar...sape la bapak aku la... pastu ank buah aku yg sorang lg si am.. diorang la yg dok membakar sampai abis..lg 2 org lelaki kat uma tu tukang jaga n tukang borak jer hahaha...yg perempuan dok dlm uma masing2 layan anak n layan perut...
sebelum tu aku da mkn nasi dl so kenyang la plak..mm x mkn la ape yg dibakar..sempat mkn jagung jer..si wardah lak org mkn jagung die pn sibuk nak gak..so aku suapkan je la.. ayam xnk lak die mkn.. 
waaa bkn main aktif lg die aritu..selalu kul 8 - 9 da tido..ni kul 12 x tdo2 lg..siap berjoget je kerja nyer..org nyanyi jer die dok goyang2 kan badan.. yang kwn dia sorang lg, si nisa tu lak tbe2 meragam x sihat... die tgk jer wardah joget2..sebenar nyer nak join joget gak tp x sihat kau tgk je la yer nisa...
kla xnk bebel pjg2 jom tgk gambar la plak yer

tu la org kuat yg bakar..anak buah aku mira, am n bapak aku
otai utk aktiviti malam tu...dl bapak aku jual sate tau tu die pandai bab2 membakar tu
antara salah satu menu malam tu kerang bakar..kerang besar2 along aku beli..takut nk makan
yg baju putih tu tukang belek2 mane yg da siap bakar je
anak along aku yg pertama nama die am...sibuk nak suh aku tangkap gambar die
si wardah di hidangkan dengan jagung yg banayak..terpegun die tgk jagung byk depan mate
yg baju hijau tu adik perempuan aku yg duduk kat pahang..tu tgh tgu kerang masak la tu nk makan
ni org lelaki kerja do borak jer..ape yg di borak pn x tau la
si penjaga jagung ..kan aku da cakap die org kuat aktiviti malam tu..
menu lain  mlm tu adalah jagung bakar...
org laki lg..borak..borak..borak..borak...dn salah satu dr topik diorang mst masuk topik politik pyer
hmm ni mane satu nk bakar ni..jagung ke rokok
ni anak along aku yg ke 2..harisin nama die..jenuh nk tgkap gambar die sbb die lari dari aku..knp??sebab aku cakap gigi  die rosak sbb mkn gule2..mak ude nak tangkap gambar gigi harisin n nak letak dalam facebook..terus die lari n sorok tiap kali jumpa aku.hahahaha
ok ni hasil dari membakar..jagung bakar
hasil dari aku kopek..durian... sodapppppppp
ok ni last menu kitorang..ayam bakar... tgk la api t..aku cakap kat anak buah aku nak api tinggi lg..die cakap bole jap die nk letak minyak..hahaha pandai..pandai...
setia ngan atok nyer membakar
si kecik wardah sibuk nunjuk muke nk buat pemantauan betul ke diorang ni bakar ayam..
ni last posing dr am..da x larat lg nak tangkap gambar budak ni hihhi



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers