Selasa, 31 Julai 2012

berbuka puasa beramai - ramai di uma mak bapak ku


ari sabtu aritu aku n adik beradik yg lain berbuka pose kat uma mak bapak ku di sentul..tu permintaan ayah aku la cakap nyer nk msk kari kepala ikan utk kitorang..last2 die da masak sebelum ari sabtu tu..tp xpe la ada menu lain so die masak la...so pagi2 sebelum en.suami  g kerja aku kne la ikut die sekali n minta die anta kat sentul..kakak aku awal2 lg dok tpon suh dtg awal tolong die..
so aku pn merajinkan diri utk menunjukkan kehebatan ku dalam bidang masak memasak ni...hahaha bkn masak ape pun aku cume buat sushi n puding karamel..waaa menjadi gak tau puding karamel aku tu..x sia2 minta resepi kat dak opis  siap mak n adik ipar aku ckp sedap n x hanyir tau....utk pengetahuan korang sume menu berbuka kitorang aritu sume nyer di buat sendiri xde beli2 kecuali agar2 n tepung pelite tu di bawa oleh abg sedara aku... 
ms berbuka tu si kecik wardah sibuk2 jer nk buka sekali..last2 en.suami malas nk layan di bg nyer pegang cawan sendiri abis basah baju anak ku... (betul2 malas nk jg ni )  pastu sibuk kalau org berborak die pun nk borak sama gak..org gelak die gelak...sampai kan bapak aku tgh ckp pn die dok menyampuk..terbantut terus bapak aku nk bercerite..hahaha wardah..wardah....suke sgt yer bl dpt berkumpul ramai2..mulut die je yg becok...
k la jom layan menu ape yg klitorang makan aritu

inilah hasil air tangan aku..puding karamel
sushi pn aku yg buat tau
tembikai ni ayah aku beli tp aku yg potong
tepung pelita org bagi
agar - agar pn org bg gak
ikan bakar along aku buat...tp yg bakar nyer en.suami..
kerabu mangga along aku buat...sambal belacan adik aku buat

ketam masak lemak hasil dr air tangan bapak aku

eh..eh... baru perasan mak aku x masak la aritu,..kerja die dok melayan cucu je...ok la tu bkn senang nk dpt cuti kan kalau x selalu jer dok kat dapor..ape g di buat kat dapor lama2 pn aku x tau



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers