Jumaat, 20 Julai 2012

semoga aku di beri kekuatan dan kesabaran yang tinggi dalam mendidik dan menjaga anak ku NUR WARDAH BATRISYIA


sebelum memulakan bicara dengan lebih lanjut ape kate korang tgk dl video maher zain yg bertajuk You Are A Number One For Me kat bawah ni



da tgk kan?? so ape yg korang faham pasal video ni?
honestly aku ckp bl aku tgk video ni tbe2 aku rasa sebak n nk ngalir air mate aku.. aku rasa bersalah sangat sebab x dpt nak jd ibu yg sempurna seperti dalam video tu..aku rasa selama ni aku x dpt nk tersenyum bl tiap kali anak aku buat sesuatu yang di luar jangkaan aku... aku rs aku ni seorang ibu yang kuat marah n x pandai nak pujuk anak aku... waaa betul2 rasa sebak tau..
apa yang aku paham dalam video tu seorang anak yg boleh di kate kan panjang akal nyer or bg org2 tua diorang akan cakap "nakal" cube melakukan sesuatu yg boleh buatkan mak die marah.. macam2 die buat mcm kotorkan kain yg mak die da basuh... makan muffin yg mak die buat secara senyap.... cube nak tembak ikan dalam aquarium dan buat selerak dalam bilik dia dengan pecahkan kekabu bantal tu..
tp mak die still diam dan msih tersenyum jer...x de pun nak marah2..kalau aku mau aku dok menjerit... ye aku x sesabar mak dlm video tu..tp percaye la korang semua, sebenar nyer ape yang dilakukan oleh anak2 kite sekarang ni akhir nyer akan membuatkan kite rindu pada diorang...
1 ari nnt bile kite duduk sorang2 kat uma ..sunyi tanpa teman kite akan teringat kembali akan kenakalan anak kite tu..kite akan tersenyum sorang2 bila teringatkan nyer..dan kite akan rindukan diorang masa kecil tu...dan sekarang bl diorang da besar kite x dapat nak lihat kenakalan diorang tu..
itu yg aku rasa sekarang..walaupun wardah sekarang ni baru 1thn 5bln tp aku dpt rasa kan semua tu.. bl aku lihat kembali gambar die ms kecil tu aku rasa rindu sgt2 ngan die..rindu nak peluk die...rindu nak pegangkan botol susu n susu kan die...rindu nak tgk die merangkak, mengengsot, memapah..arhggggg rindu sgt tau.. itu baru die umor 1tn 5bln..blum lg die umor 15 thn...agak nyer time tu mst rasa nk suh berhenti je masa biar die dalam umo sekarang ni jer..hihihi.....
 ok meh aku nk share kan kate2 dari Prof. Dr. Rozieta Shaary pasal video ni...

Salam Ibu Bapa yang dihormati dan dikasihi,

Membesarkan anak-anak bukan suatu perkara yang senang dan ringan. Banyak kesabaran dan pengorbanan yang perlu dilakukan.

Ada yang mengeluh, mengapalah anak-anak mereka terlampau aktif dan 'kreatif'...macam-macam idea dan hal yang dilakukan. Hilang kesabaran kadang-kadangnya. Tertanya di hati, salah ke aku ini? Tak pandai ke aku ini?

Sebelum mengutuk diri, saksikanlah video Maher Zain ini.
Berderai luruh airmata ibu melihat video ini. Teringat semasa membesarkan anak-anak yang kini sudah dewasa. Sekejab sangat masa itu berlalu.

Bagi ibu bapa yang mempunyai anak-anak yang kadang-kadang atau selalu 'out of control', tariklah nafas panjang-panjang. Jika ada yang boleh diperbetulkan di dalam diri, cari dan betulkanlah. Jika tidak terjumpa lagi...bawalah bersabar. Terlalu pendek masa anak-anak ini kecil...soon they will be big boys and girl...and they will remember how patience you have been raising them...that is the love and respect that will stay in them for the rest of their life.

Kenakalan mereka semasa kecil , akan menjadi pengubat rindu anda kepada mereka bila sudah berjauhan nanti. Dan anda akan tersenyum mengingatkannya.

Bayangkan suatu hari mereka mengata " You Are A Number One For Me..."


Love To You, Dear wonderful Parents, This video is my dedication to you. Thank you Maher Zain - may Allah bless you, your family and all involved in the production of this beautiful video .




1 ulasan:

  1. yes, we have to admit we are not perfect and not a supermom..Tapi kita sebagai ibu sentiasa buat yang terbaik dan hendak jadi yang terbaik utk anak-anak..insyaallah, kita mampu..semaikan sabar di dalam hati..praktikkan sabar..insyallah kita boleh..:)

    BalasPadam

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers