Rabu, 25 September 2013

sila tanamkan sikap saling hormat menghormati..---> kes wife mat yo



assalamualaikum..selamat pagi semua..pagi ni harap2 semua sihat utk memulakan rutin harian masing2 ye..aku mcm bese ar sebelum g kje kene layan kerenah si kecik ku sorang tu..pagi2 da celoteh kalah mak nenek...pagi2 dia da arahkan mama n papa die g mandi..hahaha mcm die lak mak pastu mama n papa ni anak...wardah..wardah...

masa nk g kerja td die turun ngan en.suami dl pergi ke moto..aku turun kemudian sbb nk siap2kan diri n rumah...nak tau x lepas aku turun je tgk diorang anak beranak da siap2 duduk atas moto tunggu aku...tp yg x tahan bila aku tgk wardah pakai helmet....aku rasa mcm ada yg lain mcm je ngan wardah time tu..nak tau ape???                              

suke bangat naik moto
ha tu die..baik punye helmet die pakai..yg en.suami da tergelak2 tgk muke aku lain time tu...die kata wardah yg pakai sendiri helmet tu..die da tegur helmet tu terbalik tp wardah xnk betul kan..bila aku ckp mama nk betulkan pun die xnk..last2 bl aku nk naik moto baru lah wardah ckp mama helmet terbalik la..hahahah baru awk tau terbalik ye..wardah..wardah...

comel je mama tgk gelagat awak pagi2 ni..rs mcm xnk g kje je arini..hihihih...tp x boleh kene gak g kerja..kalau ikutkan mmg xnk g kje tp arini ada meeting la plak....pagi td mak mertua aku x dpt nk bangun berdiri sbb kaki die yg operet tu x dpt nk gerak..en.suami da risau n nak bawa g hospital jap lg..hope xde ape2 la...aku pesan kat en.suami urut2 sikit kaki die mayb kejang tu x dpt nk berdiri..

oh ye pagi td masuk opis je kat fb penuh dgn cerite wife Mat Yo pemain bola sepak dengan pak cik guard..aku rasa korang mst tau cerite pasal diorang..kes wife die yg memaki hamun pakcik guard tersebut..ye la pakcik tu menjalankan tugas so ko kene lah beri kerjasama..jgn la menampak kan kebodohan sendiri dengan lakukan benda2 yg x sepatut nye..

sepatutnye sebagai org muda kene lah hormat org tua ni x makin menjadi lak perangai nye...yang si suami lak x tau lah mane di letaknye maruah dan tanggungjawab dalam menjaga isteri..di biarkan je isteri buat perangai mcm tu..kene lah beringat awak tu sefemes mana pun tp perangai x elok xkan kekal mana..lama2 awak pun akan tua gak..x jadi kat awak mungkin akan jadi kat mak bapa or anak2 awak..kene beringat lah sikit...

sekarang bukti dah jelas so dengar2 pihak wife mat yo tu nk amik tindakan saman kat pakcik tu..hmm awak kaya boleh lah main saman2..xpe la Allah tu maha adil...die tahu sapa yg benar dan sapa yang salah... mayb di dunia akan lepas tp di akhirat x tau ape nasib nye...

aku doa2 sangat jauhkan lah diri aku dan anak2 aku dari berperangai mcm tu..jgn la sampai lupa daratan dan hilang hormat pada orang tua..kalau kite buat ape2 cube bayangkan org yg depan tu mak bapak kite..ape perasaan korang nnt...

pada yg nk tgk video yg dimaksudkan boleh ar tgk kat sini ye...



ok lah tu je nk celoteh..xmo panjang2 sbb jap lg da nak start meeting..huwaaaa ngantok lak rasa nye.. ok bye



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers